Chiński startup Greater Bay Technology twierdzi, że jego najnowszy akumulator dla elektrycznych samochodów może ładować się z normalną prędkością nawet w niskich temperaturach. A to nie wszystko.
Huang Xiangdong, współzałożyciel i prezes firmy, mówi, że nowe ogniwo firmy Phoenix wykorzystuje materiały nadprzewodzące i zarządzanie termiczne, aby ogrzać się od -4°F (-20°C) do 77°F (25°C) w zaledwie pięć minut, co pozwala na naładowanie akumulatora „w ciągu sześciu minut we wszystkich warunkach pogodowych”. „Akumulator Phoenix nie tylko rozwiązuje problem długiego czasu ładowania pojazdów elektrycznych, ale także inne” – powiedział Huang. „Nie ma znaczenia, czy jest upalny, czy zimny dzień, nie wpłynie to na zasięg baterii Phoenix” - chwali się przedstawiciel firmy.
Chiński startup Greater Bay Technology twierdzi, że jego najnowszy akumulator oznaczać może przełom dla elektrycznych aut.
Utrata wydajności ładowania w niskich temperaturach jest piętą achillesową współczesnych aut elektrycznych. Inni producenci samochodów, w tym Polestar i GM, rozwiązują ten problem, dodając pompy ciepła, a niemiecka firma ZF opracowała nawet prototyp podgrzewanego pasa bezpieczeństwa (lub „pasa grzewczego”), aby zmniejszyć zużycie energii do ogrzewania wnętrza.
Nowe ogniwo Phoenix ma rzekomo zasięg 1000 km. Firma spodziewa się, że w przyszłym roku wprowadzi akumulatory do pojazdów elektrycznych od Aion, trzeciej pod względem popularności chińskiej marki samochodów elektrycznych (Aion podlega pod państwową firmę Guangzhou Automobile Corporation, w ramach której inkubowana jest technologia Greater Bay). Ponadto Greater Bay Technology podobno „prowadzi rozmowy z innymi producentami samochodów na temat korzystania z ogniwa”. Podsumowując długoterminową wizję Huanga: „Kiedy pojazdy elektryczne będą mogły być prowadzone i konserwowane jak samochody benzynowe, istnieje większa szansa na masową popularność”.
Greater Bay Technology to dwuletni startup wyceniany na ponad 1 miliard dolarów. Jego akumulator pierwszej generacji to ekstremalnie szybko ładujące się ogniwo, które obecnie stosowane jest w elektrycznym SUV-ie V Plus firmy Aion.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Przełomowe akumulatory dla elektryków od Chińczyków. Zasięg niezależny od temperatury