PS4 nadal przynosi zyski. Konsola z 2013 roku generuje ogromną aktywność graczy

PS4 nadal przynosi zyski. Konsola z 2013 roku generuje ogromną aktywność graczy

Mimo że PlayStation 4 zadebiutowało blisko 12 lat temu, wciąż odgrywa istotną rolę w ekosystemie Sony. Według najnowszych danych ujawnionych przez wiceprezesa Sony ds. usług globalnych, Nicka Maguire’a, aż 19% subskrybentów usługi PlayStation Plus nadal korzysta z PS4.

PlayStation Plus, które niedawno obchodziło swoje 15-lecie, działa dziś jako pomost łączący generacje PS4 i PS5. Choć Sony zapewne nie spodziewało się, że tak duża grupa użytkowników pozostanie przy starszej konsoli, firma przyjęła tę sytuację jako element strategii długofalowej.

Model „wielo-generacyjny” okazuje się skuteczną strategią w utrzymaniu zaangażowania i przychodów w długim okresie.

Co więcej, dane wskazują, że od 30 do 40% miesięcznie aktywnych użytkowników PlayStation Network nadal gra na PS4. Przy szacowanych 124 milionach aktywnych użytkowników miesięcznie oznacza to, że nawet blisko 50 milionów graczy pozostaje lojalnych wobec konsoli ósmej generacji.

Nie ma powodu, by kupować PS5?

Podczas niedawnego spotkania biznesowego Sony potwierdziło, że PS4 nadal przynosi stabilne dochody, a użytkownicy są aktywni i chętni do wydawania pieniędzy na gry oraz usługi. Firma podkreśliła, że dzięki utrzymaniu ekosystemu obejmującego obie generacje, udało się ograniczyć sezonowość przychodów i stworzyć stabilną, przewidywalną oraz dochodową bazę finansową. Obecnie aż 2/3 całkowitych przychodów Sony z PlayStation pochodzi ze sprzedaży gier i usług, a nie ze sprzętu.

Sony nie podało, jak długo PS4 będzie jeszcze wspierane, ale wyraźnie zaznacza, że dopóki gracze pozostają aktywni i wydają pieniądze, konsola będzie częścią planów firmy. Model „wielo-generacyjny” okazuje się skuteczną strategią w utrzymaniu zaangażowania i przychodów w długim okresie.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: PS4 nadal przynosi zyski. Konsola z 2013 roku generuje ogromną aktywność graczy

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł