DirectX 12 Work Graphs, który ma być istotnym elementem w rozwoju gier, prawdopodobnie nie zostanie szeroko wykorzystany na początku cyklu życia nadchodzących konsol PlayStation 6 oraz nowego Xboxa.
Choć funkcja ta oferuje lepszą wydajność i skalowalność przy obsłudze złożonych procesów, takich jak generowanie proceduralne, systemy cząsteczek czy sztuczna inteligencja, jej praktyczne zastosowanie może być ograniczone.
DirectX 12 Work Graphs nie dla nowego Xboxa i PS6, przynajmniej na początku
Znany z przecieków na temat AMD informator Kepler L2, wypowiadając się na forum NeoGAF, zaznaczył, że mimo iż przyszłe konsole będą technicznie gotowe na obsługę DirectX 12 Work Graphs, obecne silniki gier i narzędzia deweloperskie nie są jeszcze przystosowane do tego typu programowania graficznego.
To oznacza, że minie jeszcze sporo czasu, zanim funkcja ta zacznie realnie wpływać na jakość i wydajność gier konsolowych. Na razie niewiele wiadomo o specyfikacji nadchodzących konsol od Sony i Microsoftu.
O nowym Xboxie mówi się bardzo mało, natomiast pojawiły się nieoficjalne informacje o PS6. Konsola rzekomo trafi na rynek w dwóch wersjach: jako klasyczny sprzęt stacjonarny oraz handheld, który będzie potrafił uruchamiać gry z PlayStation 5 w trybie natywnym. W przypadku tej drugiej wersji wydajność może jednak zależeć od optymalizacji ze strony deweloperów.
Choć technologia DirectX 12 Work Graphs ma potencjał, by usprawnić działanie gier, jej wykorzystanie na konsolach nowej generacji może zostać odłożone w czasie. Najpierw bowiem muszą się zmienić same narzędzia jak również podejście do projektowania gier.

Pokaż / Dodaj komentarze do: PS6 i nowy Xbox z ograniczonym wsparciem dla zaawansowanych technologii