Quake II RTX z obsługą ray-tracingu za darmo od czerwca

Quake II RTX z obsługą ray-tracingu za darmo od czerwca

Podczas targów Computex 2019 NVIDIA ogłosiła nowinę i zaprezentowała materiały, które powinny zainteresować fanów kultowego Quake'a. Otóż wersja Quake II RTX będzie dostępna od 6 czerwca za darmo na stronie GeForce. Czym się różni to wydanie względem oryginału? Quake II RTX to gra, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza, że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray-tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Ulepszone przez NVIDIE wydanie zawiera domyślnie trzy pierwsze poziomy znane z klasycznej wersji.

Quake II RTX to specjalnie przygotowana wersja kultowej gry obsługująca m.in. ray-tracing.

„Quake II RTX jest wyrazem naszej miłości i pasji do gier komputerowych”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA. „Dzięki zastosowaniu nowej generacji technik graficznych wykorzystujących ray tracing i użyciu API Vulkan, możemy podzielić się tą klasyczną grą komputerową z nową generacją graczy, którzy mogą ją pobrać i zagrać za darmo”. Tim Willits przyznał też, że rzadko się zdarza, aby gra komputerowa wywarła aż taki wpływ na branżę i pozostawała w sercach graczy przez ostatnie 20 lat. Zgodnie z zapowiedziami NVIDIA bardzo się postarała się by wspomniany tytuł wyglądał możliwie najlepiej. Efekty widzimy już m.in. przy okazji światła dziennego liczonego w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych oraz oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym.

Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu. Należy podkreślić, że minimalna karta wymagania do uruchomienia Quake II RTX w czasie rzeczywistym to karta graficzna GeForce RTX 2060. Bez wątpienia całość wygląda niezwykle interesująco i pozostaje mieć nadzieję, że w przyszłości więcej klasyków doczeka się graficznego ulepszenia. Przy okazji należy wspomnieć, iż kolejną potwierdzoną przez NVIDIE podczas Computex 2019 produkcją ze wsparciem RTX czyli ray-tracingu czy Adaptive Shading będzie Wolfenstein: Youngblood. Współpraca z wydawcą gry opowiadającej o przygodach córek Blazkowicza obejmie też promocję, w ramach której za zakup wybranej karty z serii RTX czeka na nas interesujący bonus w postaci darmowej kopii Wolfenstein: Youngblood. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Quake II RTX z obsługą ray-tracingu za darmo od czerwca

 0