Quantum Break to niezwykle interesująca produkcja, a jej premiera była poprzedzona niemałym szumem medialnym. Ostatecznie gra lekko rozczarowała większość krytyków, ale pomimo tego zdobyła także niemałe uznanie. Ta zapowiedziana w 2013 roku produkcja fińskiego studia Remedy początkowo miała ukazać się wyłącznie na konsolę Xbox One, a wersję na PC Microsoft zapowiedział ledwie dwa miesiące temu, choć zapewne myślał o niej nieco wcześniej.
Niestety właśnie tutaj tkwi problem - wydajność pecetowego portu gry brutalnie pokazuje, że nie był to kawałek kodu tworzony pod możliwości PC, tylko skrojony na miarę pod specyfikę i ograniczenia konsoli. Zapewne decyzja o publikacji gry na Windows 10 zapadła zbyt późno. Przez to między innymi wersja na Windows 10 cierpi na słabą optymalizację, problemy z wyciąganiem 60fps, a także brak wyłączenia synchronizacji pionowej czy też rekonstrukcji obrazu do 1080p (co możliwe było np. w Rainbow Six: Siege). Czary goryczy dopełnia fakt, że wydaje się to być "łopatologiczna" konwersja z konsoli. O ile posiadacze Xboksów nie mają specjalnych powodów do narzekań, to jednak pctowcy zostali potraktowani jako obywatele drugiej kategorii.
W sukurs przychodzi developer Remedy, który od momentu premiery ciągle starał się zminimalizować wszelkie niedogodności, ale z racji tego, że te usterki są dosyć poważne, Finowie potrzebowali do tej pory więcej czasu.
Szef PR fińskiego studia, Thomas Puha właśnie opublikował serię tweetów, w której wyjawił plany opublikowania patcha na PC i Xbox One oraz przedstawił postępy nad pracami. Między innymi zapowiedział, że według ich założeń, łatka będzie gotowa z końcem tygodnia a obecnie przechodzi proces certyfikacji, co potrwa kolejnych kilka dni. Puha powiedział także, że zawartość patcha ulega zmianie w zależności od tego, co przez ów proces przejdzie, dlatego obecnie lista zmian nie jest upubliczniona.
Mam wrażenie, że obecna sytuacja pecetowej wersji jest bardziej pułapką związaną z ułomnością specyfiki Universal Windows Platform i jej ograniczeniami, gdyż Finowie to developerzy z bardzo bogatym pecetowym rodowodem.
Miejmy zatem nadzieję, że wszystko przejdzie pomyślnie, a zmiany jakie wprowadzi Remedy nie będą powierzchowne, gdyż pecetowi gracze zdecydowanie nie będą zadowoleni kosmetycznymi usprawnieniami, gdy port Quantum Break ma głęboko zakorzenione, fundamentalne problemy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Quantum Break otrzyma wkrótce patch na PC i Xbox One