"Nieoryginalny" cooler na CPU AMD grozi utratą gwarancji (akt.)

"Nieoryginalny" cooler na CPU AMD grozi utratą gwarancji (akt.)

Okazuje się, że podmieniając cooler na procesorze AMD na nieoryginalny (tj. niedostarczony przez producenta) możemy utracić gwarancję na samo CPU. Informacja ta wydawać może się absurdalna, ale podawana jest przez bezpośrednio przez Czerwonych.

Utrata gwarancji na skutek podmienienia chłodzenia procesora wydaje się być czymś tak niedorzecznym, że trudno w to uwierzyć, ale na stronie wsparcia technicznego AMD, gdzie wyjaśniane są kluczowe kwestie na temat warunków gwarancji, praktycznie wprost pada takie twierdzenie. W FAQ na pytanie o obowiązywanie gwarancji w razie użycia odmiennego radiatora/wentylatora (HSF) niż ten dostarczony w pudełku otrzymujemy następującą odpowiedź: "Ograniczona gwarancja będzie unieważniona i anulowana jeśli procesor AMD, objęty tą ograniczoną gwarancją, wykorzystywany jest z jakimkolwiek innym radiatorem/wentylatorem niż ten dołączony w opakowaniu". Jak widać, informacja udzielana przez producenta jest jasna i nie pozostawia praktycznie żadnego pola do interpretacji.

Pomimo jasnego komunikatu na stronie AMD, wydaje się, że użytkownicy nie mają powodów do obaw, ponieważ producent nie będzie w stanie wyegzekwować jego zapisów

Nie wiadomo jednak, jak długo komunikat ten wisi na stronie firmy, ale wydaje się być dość irracjonalny, tym bardziej, że AMD zdaje się chwalić możliwościami OC swoich procesorów (które swoją drogą nie są najlepsze), zachęcając użytkowników do eksperymentowania w tym zakresie. Poza tym firma ostatnio próbuje walczyć z konkurencją (patrz konflikt z NVIDIĄ i jego GPP), promując się jako bardziej prokonsumencki podmiot, które nie utrudnia życia użytkownikom, a takie podejście do gwarancji CPU zdaje się temu przeczyć. Nie przywiązywalibyśmy jednak zbyt dużej wagi do praktycznych konsekwencji tego zapisu, ponieważ trudno nam sobie wyobrazić, w jaki sposób AMD może zweryfikować jakiego coolera używaliśmy z ich procesorem. Wydaje się także, że rygorystyczne warunki chroniące konsumentów w Unii Europejskiej powodują, że użytkownicy w tym regionie i tak mogą liczyć na 2 lata zabezpieczenia. Czekamy więc na reakcję AMD, ponieważ być może mamy do czynienia jedynie z pewną pomyłką.  

Aktualizacja 1: Przedstawiciel AMD właśnie zabrał głos w sprawie, wyjaśniając, że FAQ ma już 5 lat i wkrótce zostanie zaktualizowany, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Aktualizacja 2: AMD w końcu zaktualizowało FAQ odnośnie gwarancji ich procesorów przy wykorzystaniu coolera innego niż z zestawu. Na szczęście stare zapisy zostały całkowicie zmienione i tym razem producent pozwala stosować inne chłodzenie bez utraty gwarancji, ale zastrzega, że to musi być prawidłowo zainstalowane i spełniać warunki specyfikacji ich CPU, w innym wypadku reklamacja może nie być uwzględniona.   

Komentarze do: "Nieoryginalny" cooler na CPU AMD grozi utratą gwarancji (akt.)