Radeon RX 6800 - obiecujące wyniki wydajności z ray tracingiem

Radeon RX 6800 - obiecujące wyniki wydajności z ray tracingiem

Ubiegły tydzień w naszej branży stał pod znakiem nowych kart graficznych AMD, które przerosły oczekiwania wielu osób (przynajmniej na papierze). Czerwoni obiecują dostarczyć bowiem grafiki, które wypadają nieco lepiej (lub nie gorzej) od topowych rywali NVIDII z serii GeForce RTX 30, w bardzo atrakcyjnych cenach. Producent podał nawet wyniki wydajności w porównaniu do odpowiedników Zielonych, ale nauczeni doświadczeniem wiemy, że lepiej poczekać na weryfikację tego typu zapewnień w postaci niezależnych recenzji (takich jak nasze). Podczas prezentacji serii Radeon RX 6000 AMD bardzo mało czasu poświęcono jednak wsparciu dla ray tracingu, co budzi obawy o możliwości tych kart w zakresie wydajności w ramach śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, ale najnowsze przecieki zdają się sugerować, że nie mamy powodów do niepokoju. 

W sieci pojawiły się wyników testów z gry Shadow of the Tomb Raider i benchmarku 3DMark Time Spy karty graficznej Radeon RX 6800.

PJ Lab opublikowało na Twitterze zdjęcia wyników testów z gry Shadow of the Tomb Raider i benchmarku 3DMark Time Spy komputera wyposażonego w procesor Ryzen 5 3500X (dostępny tylko na rynku chińskim) oraz kartę graficzną Radeon RX 6800, czyli najniższy model z dotychczas ujawnionych w ramach nowej serii AMD (ten wyceniono na 579 USD). Trzeba przyznać, że wyniki w obu przypadkach wyglądają bardzo obiecująco, zakładając oczywiście, że są prawdziwe i nie jest tylko zwykły fake. I tak, ostatnia odsłona serii Tomb Raider przetestowana została na ustawieniach graficznych Ultra z 8x Anisotropic Filtering, Screen Space Lens i efektami na Normalu, a także jakością raytracingu, odpowiadającego tu za cienie, na High. Karta uzyskała w rozdzielczości 4K wynik 46 kl./s, natomiast w 1440p było to już 80 kl./s. Dla porównania, GeForce RTX 3070 przy wyłączonym DLSS na podobnej platformie uzyskuje nieco słabsze wyniki, ale z DLSS radzi sobie też nieco lepiej od czerwonego rywala. Warto odnotować także, że wysokie rozdzielczości w testach powinny sprawiać, że CPU ze średniej półki nie powinno być w nich wąskim gardłem.    

Przechodząc do benchmarku 3DMark Time Spy, który przeprowadzono na tym samym komputerze z CPU Ryzen 5 3500X i GPU Radeon RX 6800, tutaj także wygląda to dobrze. Ogólny wynik w tym teście to 12704 punkty i niemal identyczny odnotowuje RTX 3070 zestawiony z procesorem Intel Core i9-10980XE, który na pewno ma mocną przewagę nad Ryzenem 5 3500X. Jeszcze ciekawiej wygląda porównanie wyniku graficznego, gdzie Radeon RX 6800 uzyskał 16555 punktów, natomiast rezultaty GeForce’a RTX 3070 plasują się przeważnie w granicach 14000 punktów (w bazie danych 3DMarka znajdziemy też lepsze wyniki dla tego modelu, ale dotyczą podkręconych GPU). Oznacza to, że w teorii Radeon ma tu ok. 20% przewagi, co poniekąd usprawiedliwia cenę wyższą o 80 USD od referenta NVIDII. Walka na rynku kart graficznych zapowiada się więc w końcu na bardzo ekscytującą. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Radeon RX 6800 - obiecujące wyniki wydajności z ray tracingiem

 0