Rainbow Six Siege pierwszą grą ze wsparciem dla DLSS w wersji 2.2

Rainbow Six Siege pierwszą grą ze wsparciem dla DLSS w wersji 2.2

Najnowsza wersja technologii Deep Learning Super Sampling została właśnie dodana do Rainbow Six Siege, popularnej strzelanki taktycznej FPS. Co prawda, NVIDIA już w poniedziałek informowała o implementacji tej techniki w shooterze Ubisoftu, kiedy to chwaliła się dużym wzrostem wydajności w rozdzielczości 4K, ale Zieloni nie poinformowali wtedy, że mowa tu o DLSS 2.2, więc zakładaliśmy, że chodzi o wersję 2.1, która wdrażana była w ostatnich grach. Choć oficjalny wpis na blogu NVIDII także nie wspomina o DLSS 2.2, to jednak najnowsza wersja tej technologii skalowania opartej na sztucznej inteligencji została szybko odkryta przez Redditorów. 

Biblioteka DLL dodana do Rainbow Six Siege zawiera nową wersję technologii supersamplingu 2.2.6.0, co oznacza, że ​​Siege stało się pierwszą grą, która oficjalnie obsługuje DLSS 2.2.

Biblioteka DLL (nvngx_dlss.dll) dodana do najnowszej łatki Siege (która wprowadza również nowy sezon) zawiera nową wersję technologii supersamplingu 2.2.6.0, co oznacza, że ​​Siege stało się pierwszą grą, która oficjalnie obsługuje DLSS 2.2. Wersja 2.2 to zupełna nowość i większość gier obsługuje lub została niedawno zaktualizowana do obsługi DLSS 2.1 (np. Metro Exodus). DLSS 2.1 zadebiutował w październiku 2020 r. wraz z Wolfenstein Youngblood, który przyniósł obsługę 8K. Prekursor (DLSS 2.0) znacznie poprawił jakość obrazu w porównaniu z rozczarowującym DLSS 1.0, wprowadzając wektory ruchu i nowy algorytm skalowania. Po przejściu na drugą generacją Deep Learning Super Sampling w końcu przyniosło oczekiwaną jakość i stało się naprawdę przydatną technologią zwiększającą wydajność w grach bez znaczącego uszczerbku na jakości oprawy graficznej. 

Niektórzy użytkownicy zgłaszają, że możliwe jest przeniesienie pliku DLL odnalezionego w aktualizacji do Rainbow Six Siege do innych gier, co rzekomo poprawia jakość obrazu lub zmniejsza artefakty. Wersja DLSS 2.2 nie wydaje się jednak zwiększać wydajności w porównaniu z wersją 2.1. NVIDIA twierdzi, że w Rainbow Six Siege DLSS z Vulkanem (jedynym obsługiwanym interfejsem API w tym tytule) może zwiększyć wydajność 4K nawet o 50%. Gra jest już dość dobrze zoptymalizowana, więc DLSS poprawi wydajność przede wszystkim w wysokich rozdzielczościach, ale w niższych również powinno przynieść nieco więcej klatek na sekundę. Tytuł obsługuje również technologię NVIDIA Reflex, która dodatkowo optymalizuje opóźnienie między kliknięciem myszą a akcją na ekranie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rainbow Six Siege pierwszą grą ze wsparciem dla DLSS w wersji 2.2

 0