RAM 1500 Revolution: koncepcja elektrycznego pickupa, który może podążać za... kierowcą

RAM 1500 Revolution: koncepcja elektrycznego pickupa, który może podążać za... kierowcą

RAM podąża za trendami i chce również wejść na rynek samochodów elektrycznych ze swoim elektrycznym pickupem. Firma przedstawiła model koncepcyjny 1500 Revolution, która ma mieć kilka ciekawych cech, jak autonomicznie podążać za pieszym, czy do 3 rzędów siedzeń.

Choć koncern Stellantis ma już w swojej ofercie samochody elektryczne, to na razie nie jest ich zbyt wiele. Mimo to producent jest przekonany, że od 2028 roku będzie miał wyłącznie ofertę czysto elektryczną. Zwiastunem przyszłości jest koncepcyjny wariant elektrycznego pickupa RAM 1500 Revolution. Ostateczna wersja samochodu powinna zostać zaprezentowana za kilka miesięcy, a do produkcji powinna wejść w 2024 roku. Zobaczymy więc, czy jako pierwszy na rynku pojawi się RAM lub przekładany już kilkukrotnie Cybertruck Tesli. Przez brak gigantycznego silnika spalinowego udało się wprowadzić kilka pozytywnych zmian, choć sam brak "spalinówki" może być również rozpatrywany w kategorii minusów - choćby przez mniejszy zasięg. Przednia część jest znacznie krótsza, co wykorzystano do dołożenia całej kabinie dodatkowych 10 cm długości. W ten sposób obszerną przestrzeń można wykorzystać nawet do zmieszczenia trzeciego rzędu siedzeń z tyłu (pytanie brzmi, czy w wersji finalnej będzie to również możliwe), no i tym razem mamy również bagażnik - tyle że z przodu.

Należący do koncernu Stellantis RAM podąża za modą i zapowiada wypuszczenie elektrycznego modelu, który może pochwalić się dość nietypowymi funkcjami, jak podążanie za... pieszym.

Wewnątrz znajdują się dwa wyświetlacze, które razem tworzą duży 28-calowy monitor z opcją dowolnej konfiguracji położenia. Inteligentne funkcje obejmują tryb Shadow - jeśli kierowca chce odrobinę przestawić auto, nie musi w ogóle wchodzić do środka. Wystarczy "powiedzieć" samochodowi, żeby jechał za nim. Auto może podążać za pieszymi w rozsądnej odległości za pomocą autonomicznych systemów jazdy. Jest tu również wirtualny asystent, wyświetlacz do rozszerzonej rzeczywistości, system kamer 360° i tryb kabinowy do regulacji oświetlenia wnętrza, siedzeń czy przezroczystości szklanego dachu.

Niestety, na razie nie znamy zbyt wielu danych technicznych na temat samochodu. Posiada dwa silniki, po jednym na każdą oś. Tylna oś obsługuje skręt kół do 15°, co zapewnia lepszą zwrotność. Producent zdecydował się na akumulator 800 V z obsługą ładowania 350 kW. Według oficjalnych danych RAM 10-minutowe ładowanie powinno wystarczyć do naładowania 100 mil (161 km) zasięgu. Ciekawy jest też robot do ładowania bezprzewodowego, który wjeżdża pod samochód w odpowiednie miejsce, aby zapewnić najbardziej wydajne ładowanie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: RAM 1500 Revolution: koncepcja elektrycznego pickupa, który może podążać za... kierowcą

 0