Ratchet & Clank: Rift Apart z ray tracingiem i 60 FPS na premierę

Ratchet & Clank: Rift Apart z ray tracingiem i 60 FPS na premierę

Jeszcze niedawno większość graczy mogła jedynie pomarzyć o takiej konfiguracji. Nadchodzący wielkimi krokami Ratchet & Clank: Rift Apart będzie działał w stałych 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem. W dniu premiery pobierzemy aktualizację wprowadzającą tryb Performance RT, który połączy wysoką płynność animacji z obsługą śledzenia promieni świetlnych. Do tej pory gracze bawiący się na konsolach nowej generacji przeważnie musieli wybierać - albo 60 klatek na sekundę, albo ray tracing. Nowa produkcja Insomniac Games zaoferuje jeszcze dwie opcje graficzne: zwykłą Performance oraz Quality. Performance pozwoli na zabawę w 60 FPS bez ray tracingu, za to w nieco wyższej rozdzielczości. Z kolei tryb Quality da nam możliwość gry w 4K, choć jedynie w 30 FPS.

Ratchet & Clank: Rift Apart w dniu premiery otrzyma aktualizację dodającą opcję graficzną Performance RT, dzięki której zagramy w 60 FPS i z włączonym ray tracingiem.

Grafika przypominająca hollywoodzką animację, obsługa ray tracingu i 60 klatek na sekundę to nie wszystko, czym ma nas zachwycić Ratchet & Clank: Rift Apart. Autorzy obiecują także błyskawiczne, niemal niezauważalne ekrany ładowania (dotyczy to także podróży międzyplanetarnych); wykorzystanie adaptacyjnych triggerów (będą działać inaczej w przypadku każdego rodzaju broni); obsługę haptyki w padach DualSense (odczujemy w dłoniach wszelkie wstrząsy czy wybuchy); a także udźwiękowienie robiące użytek z techniki Tempest 3D, generującą realistyczny dźwięk przestrzenny (zidentyfikujemy osobno odgłosy wydobywające się dookoła nas, ale także nad te nami i pod nami).

Ratchet & Clank: Rift Apart imponuje także rozmiarem na dysku twardym. Pierwotnie zapowiadano, że gra zajmie na nim 42,183 GB (co i tak jest całkiem przyzwoitym wynikiem, jak na wysokobudżetową produkcję), a ostatecznie okazuje się, że do zainstalowania wersji 1.0 wystarczy nam 33,618 GB. Choć na pewno trzeba doliczyć jeszcze trochę na wspomnianą premierową aktualizację, bez której możemy zapomnieć o zabawie w 60 FPS z włączonym ray tracingiem. Premiera nowej przygody dzielnego lombaksa i pociesznego robota już 11 czerwca, tylko na PlayStation 5.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ratchet & Clank: Rift Apart z ray tracingiem i 60 FPS na premierę

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł