Ray tracing usunięty z Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake (akt.)

Ray tracing usunięty z Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake (akt.)

Capcom udostępnił aktualizację, która skasowała z Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake ray tracing. Deweloperzy poinformowali o tej zmianie na Steam, choć była ona planowana nieco później.

Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake pozbawione ray tracingu

Capcom udostępnił update do wersji Steam Resident Evil 2 Remake oraz Resident Evil 3 Remake. Nie byłoby w tym nic nie zaskakującego, gdyby nie pewien dość istotny szczegół, otóż aktualizacja skasowała opcję odpowiedzialną za włączenie i konfigurację ray tracingu. Jak wynika z relacji zdziwionych graczy, funkcji śledzenia promieni obecnie nie włączymy już w tych tytułach, co na przykładzie RE2 potwierdził serwis Wccftech.

Funkcja ray tracingu zniknęła z Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake w najnowszej aktualizacji.

Jak poinformowało studio, dotyczy to wersji DirectX 11, co z jednej strony nie jest zaskoczeniem, bo zapowiadano taką zmianę, z drugiej jednak pojawiają się komentarze, że RT zniknął również z edycji DX12. Wielu użytkowników spekuluje, co mogło spowodować usunięcie ray tracingu, ale nikt nie wie niczego na pewno.

Dzieło przypadku czy celowe działanie?

Nie brak opinii, że w przypadku DirectX 12 zaliczono wpadkę i skasowano ray tracing z dwóch Residentów. Inni gracze, zwłaszcza ci, którzy mieli problemy ze śledzeniem promieni w obu tych grach sądzą, że deweloperzy pozbyli się funkcji chwilowo i zamierzają ją poprawić. Co ciekawe w Resident Evil 3 zniknął także Dolby Atmos dla słuchawek.

Resident Evil

Jeżeli komuś zależy na dalszym korzystaniu z dobrodziejstw ray tracingu niech nie implementuje tej łatki. Alternatywą pozostaje użycie specjalnych komend do przywracania starej wersji, o czym więcej napisano tutaj. Nie pozostaje nic innego jak czekać na ewentualny komunikat Capcomu, który jeżeli było to dzieło przypadku za jakiś czas wrzuci stosowną poprawkę przywracającą ray tracing dla DirectX 12.

Aktualizacja 18.04.2023 r.

Capcom wystosował komunikat do zdezorientowanych graczy Resident Evil 2 i 3 Remake w wersji Steam, w którym poinformował, że jest świadomy braku ray tracingu w grach, co zostanie rozwiązane w kolejnej aktualizacji.

 
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ray tracing usunięty z Resident Evil 2 Remake i Resident Evil 3 Remake (akt.)

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł