Ray Tracing w Cyberpunk 2077 zadziała także na Radeonach RX 6000

Ray Tracing w Cyberpunk 2077 zadziała także na Radeonach RX 6000

Nie od dzisiaj wiadomo, że Cyberpunk 2077 będzie wyposażony w obsługę techniki śledzenia promieni w wersji na PC, a prawdopodobnie w przyszłości także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X i S. Od początku było wiadomo, że Ray Tracing uruchomimy na kartach z portfolio Nvidii zarówno z architekturą Turing (RTX 2000), jak i Ampere (RTX 3000). A co z najnowszymi Radeonami, które również wyposażone są w sprzętowe wsparcie dla tego rozwiązania? Do tej pory wiedzieliśmy jedynie, że karty Big Navi będą obsługiwać śledzenie promieni, ale pod warunkiem, że twórcy gier wykorzystają tzw. rynkowe standardy, czyli Microsoft DXR API, a w przyszłości także Vulkan Raytracing API. Jak będzie w przypadku gry CD Projekt RED? Co ciekawe, odpowiedzi na to udzielił Brian Burke, który w Nvidii jest odpowiedzialny za marketing.

Ray Tracing w Cyberpunk 2077 zadziała również na Radeonach RX 6000.

W wywiadzie z serwisem wccftech Brian Burke przyznał, że polskie studio wykorzystuje biblioteki DirectX, więc standard opracowany przez Microsoft. To oznacza, że Radeony RX 6000 nie powinny mieć żadnych problemów z obsługą techniki śledzenia promieni w Cyberpunk 2077. - Cyberpunk 2077 wykorzystuje branżowe rozwiązanie oparte na DirectX Ray Tracing API. Zadziała na każdym kompatybilnym z nim GPU. Nic, co jest związane z ray tracingiem we wspomnianej produkcji, nie jest własnością Nvidii - powiedział Burke w trakcie wywiadu. Jednocześnie pracownik Nvidii powiedział, że na ten moment są tylko trzy gry, w których Ray Tracing nie będzie działał na kartach konkurencji. Są to: Quake II RTX, Wolfenstein: Youngblood oraz JX3, które wykorzystują autorskie biblioteki Zielonych, ale nie wyklucza, że z czasem AMD doda również ich obsługę.

Cyberpunk 2077, po trzech opóźnieniach, prawdopodobnie zadebiutuje ostatecznie 10 grudnia 2020 roku w wersji na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Od początku polska produkcja będzie grywalna również na konsolach nowej generacji – PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, ale tylko w ramach wstecznej kompatybilności. CD Projekt RED zapowiedziało, że wersja dedykowana nowym konsolom zostanie wydana dopiero po kilku miesiącach i wszyscy posiadacze gry otrzymają ją w ramach darmowej aktualizacji. Prawdopodobnie gra w wersji na konsole nowej generacji będzie oferowała lepszą grafikę, wyższą rozdzielczość lub ewentualnie lepszą płynność rozgrywki, ale póki co nie znamy dokładnych szczegółów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ray Tracing w Cyberpunk 2077 zadziała także na Radeonach RX 6000

 0