AMD ogłosiło niedawno, że wraz z grudniową premierą nowych funkcji sterowników wprowadzone zostanie sporo dużych zmian - jest to element corocznych, świątecznych premier głównych wydań oprogramowania dla kart Radeon. Ogłoszenie to, w połączeniu z interesującymi przeciekami z branży, wywołało pogłoski, że w grudniu AMD w końcu wnosi obsługę DirectX Ray Tracing w karta graficznych Radeon Navi. Oficjalnie, AMD Navi obsługuje programowo śledzenie promieni, ale nie jest przystosowane do sprzętowej obsługi tej technologii. O ile wyspecjalizowane komponenty mogą lepiej wykonywać działania związane ze śledzeniem promieni, to nie są one wymagane aby zapewnić wsparcie dla technologii DirectX Ray Tracing do Microsoftu.
Możliwe, że już w grudniu AMD doda programową obsługę technologi ray tracing w kartach AMD Radeon RX 5000.
Firma rzekomo chce wykorzystać dużą premierę grudniowych sterowników, aby wprowadzić obsługę ray tracingu dla swoich kart graficznych z serii Radeon RX 5000. W rzeczywistości kod śledzenia promieni został już zauważony w sterownikach graficznych firmy, dedykowanych niedawno wydanej przez Microsoft grze Gears 5. Wprowadzenie ray tracingu po stronie sterowników stanowiłoby podwaliny pod pełnoprawną obsługę sprzętową tej funkcji, która ma zadebiutować wraz z nadchodzącą architekturą graficzną RDNA drugiej generacji, która ma pojawić się w przyszłym roku.
Słyszeliśmy już, że zarówno Microsoft, jak i Sony potwierdzają, że ich nadchodzące konsole XBOX Scarlett i PlayStation 5 nowej generacji będą w rzeczywistości wyposażone w silniki graficzne RDNA nowej generacji z dedykowanym przyspieszeniem sprzętowym ray tracingu. Oczekuje się, że obie konsole nowej generacji zostaną uruchomione w sezonie wakacyjnym w przyszłym roku i do tego czasu na pewno uzyskamy wszystkie niezbędne informacje - tym razem oficjalnie od AMD.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ray Tracing w kartach AMD Radeon RX 5000 już w grudniu?