Razer musi zwrócić ponad milion dolarów. Oszukali tysiące klientów

Razer musi zwrócić ponad milion dolarów. Oszukali tysiące klientów

Razer, znana firma produkująca sprzęt gamingowy, ogłosiła, że klienci, którzy zakupili jej kontrowersyjną maskę oczyszczającą powietrze Zephyr, otrzymają zwrot pieniędzy.

To efekt ugody z amerykańską Federalną Komisją Handlu (FTC), która zakończyła dochodzenie w sprawie nieuczciwych praktyk marketingowych związanych z tym produktem. Łączna kwota przeznaczona na rekompensaty wynosi ponad 1,1 miliona dolarów, a konsumenci mogą spodziewać się zwrotów w formie czeków lub przelewów PayPal.

razer zephyr

Zwrot pieniędzy dla poszkodowanych klientów

FTC poinformowała, że zwroty trafią do 6764 amerykańskich klientów, którzy nabyli maskę Zephyr, wycofaną z rynku w 2022 roku. W zależności od liczby zakupionych filtrów, cena produktu wahała się od 99,99 do 149,99 dolarów. Mediana wypłacanych zwrotów wynosi 150 dolarów na osobę.

Maska Zephyr została wprowadzona na rynek w styczniu 2021 roku, w szczycie pandemii COVID-19. Produkt wyróżniał się futurystycznym designem z podświetleniem LED i został zaprezentowany jako zaawansowany technologicznie oczyszczacz powietrza. Razer twierdził, że maska spełnia standardy N95, co oznaczało zdolność do filtrowania większości unoszących się w powietrzu zanieczyszczeń i patogenów.

Jednak śledztwo przeprowadzone przez FTC wykazało, że firma nigdy nie przeprowadziła wymaganych testów, które potwierdziłyby zgodność maski z normami N95. Co więcej, wewnętrzne analizy i konsultacje wskazywały, że produkt nie zapewnia ochrony nawet na poziomie jednorazowych masek N95.

Kryzys zaufania i reakcja Razera

W obliczu negatywnych doniesień medialnych i rosnącego niezadowolenia konsumentów Razer wstrzymał sprzedaż maski Zephyr w styczniu 2022 roku. Firma publicznie przyznała, że produkt nie spełnia standardów N95 i zaprzestała wykorzystywania tych twierdzeń w materiałach reklamowych.

W kwietniu 2023 roku Razer zaznaczył, że „proaktywnie powiadomił klientów o braku zgodności z N95, wycofał produkt ze sprzedaży i zaoferował zwrot pieniędzy”. Jednak FTC ustaliła, że w ramach początkowych działań firma zwróciła mniej niż 6% kosztów zakupu poniesionych przez klientów w USA.

W wyniku ugody z FTC Razer zobowiązał się do przeznaczenia dodatkowego miliona dolarów na wypłatę zwrotów dla wszystkich klientów, którzy zakupili maskę Zephyr w USA.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Razer musi zwrócić ponad milion dolarów. Oszukali tysiące klientów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł