Razer prezentuje imponujące modularne biurko i gamingowy fotel z wibracjami

Razer prezentuje imponujące modularne biurko i gamingowy fotel z wibracjami

Razer zaprezentował swoją wizję przyszłości gier oraz domowych komputerów. Projekt Sophia, pierwszy „prawdziwie gamingowy” koncept biurka i fotel Enki Pro HyperSense z wbudowanymi zaawansowanymi haptycznymi systemami D-BOX. 

Zacznijmy od prototypu biurka z możliwością swobodnej konfiguracji przez użytkownika, czyli Projektu Sophia. Centralnym założeniem tego pomysłu jest jego elastyczność i wielomodułowość. Biurko zapewnia wsparcie dla 13 oddzielnych bloków modularnych oferujących bardzo wysoki poziom personalizacji. Pozwala to na skonfigurowanie każdej sekcji z wachlarzem przystosowanych komponentów takich jak dodatkowe ekrany, narzędzia do monitorowania, panele dotykowe, tablety graficzne, audio miksery czy nawet zewnętrzne rejestratory obrazu. Konfiguracja pozwala użytkownikowi na zmiany w ciągu kilku sekund w zależności od konkretnej sytuacji.  

Projekt Sophia to pierwszy „prawdziwie gamingowy” koncept biurka, przynajmniej zdaniem Razera. 

Sercem Projektu Sophia jest dostosowana do potrzeb klienta, drukowana płyta PCB wyposażona w wysokowydajne komponenty. Razer wspomina tu o CPU Inteal i GPU NVIDII. Optymalizując powierzchnię użytkową biurka, wszystko to zostało umieszczone w smukłej obudowie z magnetycznymi zatrzaskami pod szklaną taflą. Dzięki takiemu rozwiązaniu z łatwością można je odczepić, co pozwala na zainstalowanie nowych komponentów. 

Moduły zostały zaprojektowane z myślą o wszystkich typach użytkowników. Od twórców korzystających z dotykowych digitizerów, tabletów i innych kreatywnie pomocnych narzędzi. Graczy mogących skupić się na modułach wiernie odtwarzających jakoś dźwięku i obrazu, dodając system THX surround sound i monitor z wysokim współczynnikiem odświeżania. Streamerzy mogą przekształcić Projekt Sophia w prawdziwe studia nadawcze, zawierające kompletny zestaw kamer, mikrofonów i mikserów. Podczas gdy użytkownicy poszukujący wydajnego środowiska do pracy, bez problemu będą w stanie zakomponować moduły skrótów klawiszowych odtwarzających potrzebne makra, sekcje do bezprzewodowych ładowania a nawet podgrzewacz do kubka.  

Dla zwiększenia immersji i możliwości konfiguracji, przestronne biurko zostało wyłożone LEDami z opcją zintegrowania z ekosystemem Razer RGB Chroma. Ekran OLED nowej generacji zostanie wyposażony w funkcje samoświecących pikseli oraz najnowsze technologie odpowiadające za jasność, kontrast i ostrość wyświetlanego obrazu dla najlepszych wrażeń podczas oglądania na ekranie 65”. Ze względu na swoją wysoce adaptowalną i wszechstronną konstrukcje, Projekt Sophia jest w stanie zapewnić optymalną konfiguracje do gier, tworzenia, stremingu i pracy, łącząc wiele tradycyjnych ustawień stanowiska w jedną stacje roboczą. Na razie to jednak tylko koncept i Razer wielokrotnie prezentował tego typu prototypu, które nigdy nie trafiały do sprzedaży, więc nie ma pewności, że Projekt Sophia zamieni się w realny produkt. 

Marka ogłosiła również Enki Pro HyperSense. Nowoczesny gamingowy fotel zawierający zaawansowany system haptyczny, który zwiększać ma immersję w grach. Oparty na projekcie fotela Enki Pro, Enki Pro HyperSense posiada rozwinięty system haptyczny opracowany przez D-BOX. Zagłówek fotela z zintegrowanym Chroma RGB pozwoli użytkownikowi na spersonalizowanie mebla podczas użytku.

 

Enki Pro HyperSense zapewnia technologiczne wsparcie ponad 2 200 gier, filmów i tytułów muzycznych, w tym takich gier jak; F1 2021, Forza Horizon 5 i Assassin’s Creed Valhalla. „Gracze, na wirtualnym torze, nie tylko wyczują każdy zakręt, ale zyskają możliwość zanurzenia się w środowisku gry dzięki haptycznemu systemowi dostarczanemu przez Enki Pro HyperSense” - chwali się producent. Gry bez bezpośredniego wsparcia dla oprogramowania fotela nie zostaną pozbawione możliwości wykorzystania potencjału użycia systemu haptycznego. Dzięki bezpośredniemu podłączeniu kontrolera, klawiatury lub myszy, do systemu fotela (Direct input Haptics), zyska on możliwość haptycznych reakcji na działanie użytkownika. 

System haptyczny nie będzie ograniczony wyłącznie do sfery gamingu. Inne media, również mogą korzystać z jego możliwości. Wraz z popularyzowaniem się platform streamingowych, które automatycznie zapewnią wsparcie, widzowie i słuchacze będą mogli cieszyć się większą głębią i odczuciem, ponieważ muzyka i efekty dźwiękowe będą zarówno odczuwalne, jak i słyszalne. 

Enki Pro HyperSense jest napędzany przez silnik haptyczny, który został opracowany w celu symulacji spektrum wibracji, tekstur i ruchów. Przy 65 000 haptycznych wariacji, system dotykowy ma możliwość symulowania przeciążeń +/- 1G. i ma możliwość odchylenia w pionie i do tyłu o ok. 4 cm. Synchronizacja w czasie rzeczywistym zapewnia odtworzenie reakcji niemal natychmiast z czasem reakcji do 5 ms. 

Producent przekonuje także o ergonomii fotela. Funkcje modelu Enki Pro HyperSense, zostały oparte na wcześniejszych, docenianych i nagradzanych gamingowych fotelach Enki. Punkty styczności ciała z meblem zostały zoptymalizowane dzięki ultra szerokiej podstawie siedziska o przekątnej 22 cali, 100 stopniowym modelowanym łukom zaplecka oraz wsparciu dla odcinka lędźwiowego – zapewnia optymalny i równomierny rozkład ciężaru tworząc idealną podstawę do wszechstronnej integracji z systemem HyperSense. W rezultacie powstał fotel, łączący w sobie to co oferuje system haptyczny i fotel gamingowy przeznaczony do codziennego użytku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Razer prezentuje imponujące modularne biurko i gamingowy fotel z wibracjami

 0