Dziś pecetowa premiera Red Dead Redemption 2, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych gier na PC ostatnich lat. O ile opublikowane niedawno przez twórców wymagania sprzętowe zdawały się być bardzo rozsądne i sugerowały, że większość gracze nie powinna mieć problemu z rozgrywką na wysokich ustawieniach, to rzeczywistości RDR2 okazało się zdecydowanie bardziej wymagającym tytułem. Okazuje się, że jeśli chcemy pograć w rozdzielczości 1440p przy 60 kl./s na ustawieniach graficznych „Wysokich”, to potrzebować będziemy karty graficznej klasy GeForce RTX 2070 Super lub Radeon RX 5700 XT. Tym samym, Red Dead Redemption 2 może zmusić wielu graczy do modernizacji swojego komputera, pomimo że mówimy o porcie konsolowej gry sprzed ponad roku, która nie obsługuje ray tracingu.
Na rynku nie ma jeszcze nawet karty graficznej, która pozwoli nam w tym przypadku na rozgrywkę w 4K przy maksymalnych ustawieniach.
NVIDIA wypuściła właśnie nowe sterowniki Game Ready Driver, wprowadzające optymalizację dla Red Dead Redemption 2, ale opublikowała także wpis na swoim blogu, w którym analizuje wydajność wersji PC. Okazuje się, że aby cieszyć się grą w 60 kl./.s, potrzebować będziemy naprawdę mocnej grafiki, a na pewno wydajniejszej niż rekomendowane przez Rockstara GeForce GTX 1060 6GB i Radeon RX 480 4GB. Ba, na rynku nie ma jeszcze nawet karty graficznej, która pozwoli nam w tym przypadku na rozgrywkę w 4K przy maksymalnych ustawieniach, ponieważ polecany tu przez NVIDIĘ GeForce RTX 2080 Ti pozwala na 4K jedynie na ustawieniach Medium-High (mieszana opcja na poziomie średnim i wysokim). Warto przypomnieć, że mówimy tu o grafice za przeszło 5500 zł, a trzeba pamiętać, że wysokie (High) nie są najwyższymi ustawieniami w RDR2. NVIDIA podaje bowiem, że w grze znajduje się ok. 40 różnych opcji pozwalających na dostosowanie oprawy wizualnej i wydajności, które skalują się do poziomu Ultra. Jeśli zaś RDR2 pójdzie śladami GTA V, to zapewne znajdziemy tu też ustawienia Very High (bardzo wysokie).
Nawet jeśli chcemy zagrać w niskiej, jak na dzisiejsze standardy, rozdzielczości 1080p w 60 kl./s, sytuacja nie jest taka prosta i wielu graczy może mieć problem z uzyskaniem tu wysokich ustawień, ponieważ Zieloni zalecają w takim przypadku kartę graficzną GeForce RTX 2060, co oznacza, że po stronie Czerwonych dopiero Radeon RX 5700 może okazać się wystarczający. W tym kontekście nie dziwi, że gra nie otrzymała wsparcia ze strony ray tracingu, ponieważ mogłaby okazać się praktycznie niegrywalna wraz z tą technologią. Ciekawe tylko, jakie ustawienia Rockstar miał na myśli podając takie rekomendowane konfiguracje. Być może producent celował w kinowe/konsolowe doświadczenia w 30 kl./s?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Red Dead Redemption 2 - RTX 2080 Ti nie udźwignie 4K na maks. ustawieniach