Redakcja ITHardware z wizytą w centrum serwisu i dystrybucji Acera

Redakcja ITHardware z wizytą w centrum serwisu i dystrybucji Acera

W zeszły czwartek z przyjemnością uczestniczyliśmy w konferencji dla partnerów biznesowych Acera, we wrocławskim oddziale Asplex, który obsługuje dystrybucję oraz serwis sprzętu na terenie Europy i  Afryki. Tego dnia mieliśmy okazję zobaczyć, jak wygląda od kuchni magazyn z zaindeksowanymi, jak podaje producent, przeszło 300 000 produktami oraz częściami zamiennymi, a także zapoznać się z najnowszymi produktami Acer dla biznesu, edukacji oraz graczy. Przyjrzeliśmy się również pracy techników. Na koniec wizyty w oddziale zorganizowany został konkurs wymagający znajomości podzespołów, budowy laptopa oraz oferty marki Acer, gdzie zwycięzcy zostali zaskoczeni cennymi nagrodami.

Wydarzenie rozpoczęła konferencja, na której ujawniono wiele faktów na temat dystrybucji, programów partnerskich i podziału produktów Acera ze względu na target. Wkrótce potem zaprezentowano pracę serwisantów - kilkadziesiąt stanowisk serwisowych robi wrażenie, jednakowoż zdradzono nam, że Asplex wykonuje również naprawy dla wielu innych marek, nie tylko samego Acera, które nie mają swoich własnych serwisów. Wszystkie stosowane przez techników procedury są ustandaryzowane i opisane w dokumentacji, a sam warsztat prezentuje się nader sterylnie. Według przedstawiciela, 99,4% części niezbędnych do napraw urządzeń marki Acer znajduje się na miejscu, tym samym naprawy zajmują bardzo niewiele czasu, a to ponoć potwierdzają liczne nagrody za serwis na europejskim rynku.

Największe wrażenie robią jednak nie deklaracje producenta, ale radiotomograf wykorzystywany do prześwietlania elementów płyt głównych. Można dzięki niemu przyjrzeć się każdemu układowi, a w efekcie szybko zdiagnozować usterkę.

Poinformowano nas, że współczynnik zadowolenia klientów z usług serwisowych realizowanych przez Acera, według niezależnych badań zewnętrznej firmy, w 10-punktowej skali wynosi aż 8,63, na co wpływ mają czynniki t.j.: gwarancja door-to-door, łatwość kontaktu z konsultantem i jego wiedza (średni czas oczekiwania na połączenie to podobno 27 sekund), jakość usług kurierskich oraz jakość naprawy produktu. Od niedawna uruchomiona została także usługa wysyłki sprzętu na serwis paczkomatem.

Badanie przeprowadzone w kwietniu 2016 roku pokazuje, że aż 98% napraw zostało wykonanych w ciągu mniej niż pięciu dni roboczych.

Przygotowany przez gospodarza konkurs składał się z czterech dyscyplin:

  • składanie sprzętu komputerowego z podstawowych części (sprzęt musiał się uruchamiać)
  • specyficzna odmiana puzzli z lukami do uzupełnienia (konkurencja wymagała znajomości produktów Acer)
  • dopasowywanie elementarnych części komputerowych do konkretnych produktów z oferty (nie tylko wiedza, ale w dużej mierze spostrzegawczość)
  • kalambury, gdzie celem było dopasowanie opisu produktu do zdjęcia i modelu sprzętu

Sześcioosobowa ekipa, której przewodzili redaktorzy ITHardware uzyskała maksymalną ilość punktów w zadaniu pierwszym i trzecim, jeden ujemny punkt w zadaniu drugim, z kolei ostatnie zadanie zakończyliśmy z wynikiem 14/20, co sumarycznie pozwoliło nam na wygranie zmagań. Ekipa została nagrodzona telefonami Acer Liquid Z630, co było bardzo satysfakcjonującym zwieńczeniem dnia spędzonego we wrocławskim Aspleksie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Redakcja ITHardware z wizytą w centrum serwisu i dystrybucji Acera

 0