Smartfon Redmi Note 6 Pro, który trafił do serwisu w Indiach podczas próby naprawy zwyczajnie się zapalił, zaś samozapłon nastąpił w momencie otwarcia obudowy przez serwisanta. Całe zdarzenie idealnie obrazuje filmik opublikowany na Facebooku przez serwis 91Mobiles. Według dostępnej informacji Kishan z Dhriti Mobiles próbował naprawić Redmi Note 6 Pro i po chwili zaczął wydobywać się dym w konsekwencji technik musiał zrzucić urządzenie z kontuaru, aby zapobiec jeszcze większym szkodom. Ostatecznie na szczęście nikomu nic się nie stało, choć oczywiście sprzęt został doszczętnie zniszczony. Od 2016 roku odnotowano parę takich przypadków dotyczących produktów Xiaomi jednak wówczas sama firma na żaden z nich nie zareagowała, nawet jeśli zdarzenie dotyczyło telefonu na gwarancji.
Smartfon Redmi Note 6 Pro spalił się podczas próby naprawienia go w serwisie.
Teraz Xiaomi w przesłanym redakcji Gadgets 360 oświadczeniu zapewniło, że bezpieczeństwo klientów jest dla niego najwyższym priorytetem oraz bardzo poważnie podchodzi do tych kwestii. Natomiast wszystkie urządzenia producenta przechodzą rygorystyczne testy zgodnie z najwyższymi standardami. Pracownicy przedsiębiorstwa mieli także skontaktować się z poszkodowanym klientem, który powiedział im, iż urządzenie dostarczono do nieautoryzowanego serwisu. Trudno ocenić czy wpływ na uszkodzenie miała wada fabryczna lub inne czynniki np. nieostrożność serwisanta. Palące się czy wręcz eksplodujące smartfony to nie pierwszy przypadek nie tylko w historii Xiaomi, ale również kilku innych producentów.
W przeszłości samozniszczenia po instalacji aktualizacji dokonał iPhone X. W ubiegłym roku do sieci trafiło zdjęcie zniszczonego w wyniku eksplozji Galaxy S10 5G, aczkolwiek Samsung zaprzeczył jakoby to była wina sprzętu. Niestety w historii odnotowano też śmiertelne zdarzenie zaś ofiarą eksplodującego smartfona miał być Nazrin Hassan, CEO Cradle Fund Sdn Bhd, który ładował w sypialni dwa telefony, z czego jeden z nich wybuchł podpalając pokój.
Aktualizacja 7.2.2020
Publikujemy oficjalny komentarz Xiaomi odnośnie zaistniałej sytuacji: "Dla Xiaomi bezpieczeństwo klientów jest najważniejsze i poważnie podchodzimy do tej kwestii. Wszystkie nasze urządzenia przechodzą przez rygorystyczne testy jakości zgodnie z najwyższymi standardami oraz certyfikację zewnętrzną w zakresie standardów jakościowych i obsługi posprzedażowej.
W sprawie urządzenia Redmi Note 6 Pro z Gujarat, nasz zespół natychmiast skontaktował się z klientem, który poinformował nas, że urządzenie było fizycznie uszkodzone, zanim zostało dostarczone do nieautoryzowanego serwisu. W trakcie dochodzenia ustalono, że ingerencja w urządzenie przez właściciela lokalnego nieautoryzowanego punktu doprowadziła do dodatkowych uszkodzeń. Razem z Klientem rozwiązaliśmy problem, a sprawa została zamknięta. Zachęcamy naszych klientów o korzystanie z autoryzowanych punktów serwisowych w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących ich urządzeń. Wykwalifikowany i przeszkolony personel jest tam zawsze gotowy, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów."
Pokaż / Dodaj komentarze do: Redmi Note 6 Pro zapalił się podczas serwisowania