Czym jest RedNote? Chińska alternatywa dla TikToka podbija rynek

Czym jest RedNote? Chińska alternatywa dla TikToka podbija rynek

W obliczu możliwego zakazu TikToka w Stanach Zjednoczonych, który nastąpić ma już 19 stycznia, użytkownicy aplikacji masowo szukają alternatyw, co sprawiło, że kilka mniej znanych aplikacji gwałtownie zyskało popularność w sklepach Apple i Google. Wśród nich na czoło wysuwa się chińska aplikacja społecznościowa RedNote, znana również jako Xiaohongshu, co tłumaczy się jako „mała czerwona książeczka”.

RedNote – nowy lider wśród aplikacji

RedNote, aplikacja przypominająca TikToka, obecnie zajmuje pierwsze miejsce w App Store i 34. miejsce w Google Play. Popularność tej platformy wzrosła, gdy twórcy TikToka zaczęli dzielić się swoimi doświadczeniami z testowania tej chińskiej aplikacji. Co ciekawe, na samym RedNote pojawiły się filmy witające „uchodźców z TikToka”.

Pod względem funkcjonalności RedNote działa bardzo podobnie do TikToka.

RedNote

Pod względem funkcjonalności RedNote działa bardzo podobnie do TikToka. Użytkownicy mogą przeglądać pionowe feedy krótkich filmów dopasowanych do ich zainteresowań. Jednak interfejs aplikacji jest w większości w języku chińskim, co może być problematyczne dla nowych użytkowników. Na szczęście w TikToku dostępne są poradniki pokazujące, jak zmienić język aplikacji na angielski.

Chociaż RedNote może wydawać się nowością, aplikacja ta jest popularna w Chinach od lat. CNBC donosi, że istnieje ona już ponad dekadę, ma około 300 milionów użytkowników i jest postrzegana jako konkurencja dla Douyin (chińskiej wersji TikToka od ByteDance) oraz giganta e-commerce Alibaba.

Inne aplikacje zyskują na popularności

RedNote to nie jedyna aplikacja, która przyciągnęła uwagę użytkowników TikToka. Lemon8, inna aplikacja ByteDance, również notuje wzrosty popularności. W App Store zajmuje drugie miejsce, a w Google Play jest na pierwszym miejscu. Jednak Lemon8, jako aplikacja należąca do tej samej firmy co TikTok, może podzielić jego los, jeśli zakaz zostanie wprowadzony.

Na fali popularności wznosi się także aplikacja Flip, stworzona przez firmę Humans, Inc. z Los Angeles. Flip łączy krótkie filmy z funkcją zakupów w aplikacji. Obecnie zajmuje czwarte miejsce w App Store i 14. miejsce w Google Play. Wartość firmy Flip w zeszłym roku wynosiła ponad miliard dolarów.

Ciekawą alternatywą jest także aplikacja ReelShort, która zdobywa popularność dzięki swojej nietypowej ofercie. Zamiast być kolejnym klonem TikToka, ReelShort oferuje krótkie fragmenty dłuższych „filmów” z intrygującymi tytułami, takimi jak „Dziedziczka wykluczyła swojego męża” czy „Zakochana w Alfie”. Obecnie ReelShort zajmuje siódme miejsce w App Store i drugie w Google Play.

Choć wiele z tych aplikacji może nie utrzymać swojej popularności na dłuższą metę, ich szybki wzrost jest dowodem na wpływ, jaki mają użytkownicy TikToka na rynek aplikacji. Pokazuje to również, że zakaz TikToka w USA nie ograniczy wpływu chińskich firm technologicznych na rynku globalnym.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Czym jest RedNote? Chińska alternatywa dla TikToka podbija rynek

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł