AMD w końcu oficjalnie potwierdziło to, o czym plotkowano od tygodni. FSR Redstone, największa jak dotąd aktualizacja ekosystemu FidelityFX Super Resolution oraz sterowników dla kart Radeon, zadebiutuje 10 grudnia 2025 roku. Informację przekazał Jack Huynh, SVP działu Computing and Graphics Group w AMD, publikując teaser na platformie X, w którym wprost wskazał gotowość aktualizacji i jej dokładną datę premiery.
Redstone to nie zwykłe usprawnienie, ale przebudowa całego stosu technologicznego FSR. AMD określa je jako największy skok w historii swoich narzędzi upscalingu i rekonstrukcji obrazu i patrząc na zapowiedziane funkcje, trudno się z tym nie zgodzić.
FSR Redstone, największa jak dotąd aktualizacja ekosystemu FidelityFX Super Resolution oraz sterowników dla kart Radeon, zadebiutuje 10 grudnia 2025 roku.
FSR Redstone: pełen zestaw funkcji ML
Po raz pierwszy w historii FSR AMD stawia wprost na algorytmy uczenia maszynowego, które mają radykalnie poprawić jakość obrazu, rekonstrukcję promieni oraz wydajność w najnowszych grach. W aktualizacji znajdziemy:
Neural Radiance Caching (NRC)
Technologia ucząca się zachowania światła w scenie i przewidująca globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym. To odpowiedź AMD na kosztowny path tracing, który do tej pory wymagał potężnej mocy obliczeniowej - NRC ma go znacząco odciążyć.
ML Ray-Regeneration
Algorytm ML odpowiadający za rekonstrukcję promieni i redukcję szumu na renderach o niskim próbkowaniu. Działa podobnie do NVIDIA Ray Reconstruction, czyli zastępuje klasyczne denoisery systemem opartym na sztucznej inteligencji, poprawiając ostrość obrazu i redukując ziarno bez kosztu wydajności.
ML Super Resolution
Kolejna ewolucja technologii upscalingu FSR, tym razem z pełnym wsparciem uczenia maszynowego. Celem jest wyraźniejsza rekonstrukcja detali przy wysokiej wydajności, zbliżająca AMD do jakości DLSS i XeSS w trybach ML.
ML Frame Generation
AI generujące dodatkowe klatki pomiędzy klatkami rzeczywistymi, aby zwiększyć ogólną płynność rozgrywki. To odpowiednik DLSS Frame Generation, ale, według AMD, z własnymi usprawnieniami związanymi z radiance cachingiem i ray regeneration.

Call of Duty: Black Ops 7 jako pierwszy przykład
FSR Redstone po raz pierwszy można było podejrzeć w Call of Duty: Black Ops 7, gdzie zadebiutowała implementacja ML Ray-Regeneration. W tym tytule klasyczny denoising zastąpiony jest algorytmem wykorzystującym AI, zapewniając wyraźniejsze detale bez spadków FPS. To jednak dopiero przedsmak tego, co ma pojawić się w pełnej wersji pakietu.
FSR Redstone na kartach RDNA 3, NVIDII i Intela? Na razie nic z tego
Opublikowany baner podkreśla, że technologie te są dostępne wyłącznie dla serii Radeon RX 9000, opartej na technologii RDNA 4. RDNA 4, jako najnowsza architektura GPU AMD, została zaprojektowana specjalnie pod kątem tych funkcji, więc logiczne jest, że czerwona ekipa ograniczyło technologie Redstone do swoich najnowszych GPU. Posiadacze RDNA 3 mogą jednak w przyszłości otrzymać niektóre funkcje, ale AMD jeszcze tego nie potwierdziło. Spodziewamy się więcej szczegółów od AMD za kilka tygodni.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Największy skok w historii upscalingu od AMD. FSR Redstone to broń przeciwko NVIDII