Meta rozszerza widoczność etykiet informujących, że dana treść reklamowa została stworzona z wykorzystaniem ich narzędzi AI. To w którym miejscu pojawi się oznaczenie zależy od sposobu wykorzystania AI do stworzenia reklamy.
W ubiegłym roku Meta zaczęła wprowadzać specjalne oznaczenia reklam, których celem jest informowanie użytkowników, że dana treść reklamowa została wykonana z użyciem AI. W tym roku gigant zamierza rozszerzać dostępność tych oznaczeń.
Specjalną etykietę otrzymują reklamy, które zostały stworzone lub w dużym stopniu edytowane z wykorzystaniem funkcji generatywnej AI od Meta dostępnych w narzędziach marketingowych dla reklamodawców.
Specjalną etykietę otrzymują reklamy, które zostały stworzone lub w dużym stopniu edytowane z wykorzystaniem funkcji generatywnej AI od Meta dostępnych w narzędziach marketingowych dla reklamodawców. Meta doskonale wie, że przejrzystość w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji jest aktualnie bardzo potrzebna.
Kiedy etykieta będzie stosowana i gdzie się wyświetli?
Etykieta z informacją o wykorzystaniu generatywnej AI będzie widoczna w menu kryjącym się pod ikoną trzech kropek lub tuż obok etykiety "Sponsorowane". Warto jednak wiedzieć, że nie każde użycie narzędzi AI od Meta będzie skutkować dodaniem takiego oznaczenia do treści reklamowej. Wyróżniane są trzy scenariusze:
- Jeśli wykorzystanie narzędzi AI od Meta powoduje znaczącą edycję obrazu lub filmu etykieta pojawi się w menu (trzy kropki) albo obok etykiety "Sponsorowane".
- Jeśli użycie narzędzi spowoduje dodanie fotorealistycznej postaci człowieka (wygenerowanej przez AI) etykieta zostanie umieszczona obok etykiety "Sponsorowane" (nie w menu).
- Jeśli narzędzia AI nie spowodują znaczących edycji obrazu lub wideo oraz nie została dodana fotorealistyczna postać człowieka to żadna etykieta nie będzie użyta.
Meta zapowiada również dalszą pracę nad rozwijaniem swojego podejścia do etykietowania treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. To bardzo ważne w dobie ogromnego rozwoju AI, która potrafi tworzyć coraz lepsze grafiki.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Reklamy stworzone przez AI będą jasno oznaczone. Meta rozszerza widoczność etykiet