Meta chce uczynić z WhatsAppa maszynkę do zarabiania pieniędzy. W związku z tym w popularnym komunikatorze mają pojawić się reklamy w sekcji statusów oraz promowanych kanałach. Tego rodzaju treści zostały już dostrzeżone w wersji testowej aplikacji na iOS.
Nowe reklamy będą pojawiać się między zwykłymi Statusami dodawanymi przez znajomych i oznaczone będą jako „Sponsorowane”. Użytkownik będzie mógł je przesunąć, zablokować albo zgłosić. Promowane Kanały natomiast będą widoczne wyżej w katalogu kanałów i również zostaną wyraźnie oznaczone jako sponsorowane.
WhatsApp zaczyna pokazywać reklamy. Zmiany już w wersji beta
Choć nie każdy użytkownik ma jeszcze dostęp do tych funkcji, są one stopniowo wdrażane – zarówno na Androidzie, jak i iOS. WhatsApp, należący do Meta, do tej pory był wolny od reklam. Teraz jednak firma zaczyna wprowadzać je również tutaj, wpisując się w swoją ogólną strategię monetyzacji.
WhatsApp zaczyna wyświetlać reklamy w wybranych sekcjach aplikacji. Zmiany zostały już dostrzeżone w wersji beta na iOS.
Meta tłumaczy, iż reklamy będą dopasowywane na podstawie danych, takich jak region, język aplikacji, obserwowane kanały publiczne i wcześniejsze interakcje z reklamami.
Jeśli ktoś połączy swoje konto WhatsApp z Centrum kont Meta, to reklamy mogą być też częściowo dobierane na podstawie aktywności w innych aplikacjach firmy, takich jak Facebook czy Instagram – ale ta opcja domyślnie jest wyłączona.
Dla firm i twórców nowe funkcje oznaczają możliwość dotarcia do większej liczby osób bez potrzeby korzystania z zewnętrznych narzędzi. Dla samego WhatsAppa to sposób na generowanie przychodów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Reklamy w WhatsAppie? Meta już je testuje