Monster Hunter Wilds, najnowsza odsłona kultowej serii od Capcom, błyskawicznie zdobyła szczyty popularności na Steam, wchodząc do top 10 gier wszech czasów pod względem liczby jednoczesnych graczy. Już w 12 godzin po premierze tytuł osiągnął 1,3 miliona aktywnych użytkowników, deklasując poprzednie rekordy Capcomu i zostawiając w tyle takie hity jak Cyberpunk 2077, Elden Ring czy Dota 2.
Monster Hunter Wilds stał się największym tytułem w historii Capcomu na Steam, bijąc na głowę wyniki poprzednich produkcji. Dla porównania, Capcom Arcade Stadium zgromadził maksymalnie 488 tysięcy graczy, a Monster Hunter: World - 334 tysiące. Nowa odsłona serii znacznie przebiła milion graczy jednocześnie, co nie udało się żadnej innej grze japońskiego studia.
Dodatkowo, Monster Hunter Wilds już w pierwszym dniu po premierze doczekał się ponad 40 modyfikacji, które ściągnięto ponad 10000 razy.

Sukces nie tylko na PC
Warto podkreślić, że te imponujące statystyki dotyczą wyłącznie platformy Steam i nie obejmują jeszcze graczy korzystających z PlayStation 5 i Xbox Series X/S, gdzie tytuł również cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Popularność gry była tak wielka, że twórcy Palworld – Pocketpair zdecydowali się… dać pracownikom wolne w dniu premiery Monster Hunter Wilds, żeby mogli nacieszyć się tym tytułem w spokoju.
Mimo gigantycznego sukcesu, wersja PC boryka się z poważnymi problemami technicznymi. Wielu graczy skarży się na:
-
Wysokie wymagania sprzętowe, zmuszające użytkowników do korzystania z technologii frame generation, by uzyskać płynne 60 FPS.
-
Nieoczekiwane spadki wydajności i dziwne zacięcia podczas rozgrywki.
-
Wolne ładowanie tekstur, co może być wynikiem problemów z implementacją DirectStorage lub zastosowania Denuvo - kontrowersyjnego oprogramowania antypirackiego.
Monster Hunter Wilds już teraz jest fenomenem i zapowiada się na jedną z najpopularniejszych gier roku. Jej problemy techniczne na pewno zostaną niebawem naprawione poprzez aktualizację. A wy już polujecie na potwory?

Pokaż / Dodaj komentarze do: Padł rekord Cyberpunk 2077 i Elden Ring. W ten tytuł grało 1,3 miliona graczy równocześnie