Rekord jednodniowej sprzedaży internetowej pobity

Rekord jednodniowej sprzedaży internetowej pobity

W sobotę przypominaliśmy Wam o chińskim dniu singla, w ramach którego liczne internetowe sklepy organizowały duże wyprzedaże i promocje. Jak też można było się spodziewać Internauci (nie tylko Chińczycy) postanowili skorzystać z okazji, co z kolei pozwoliło pobić kilka imponujących rekordów.

Gigant internetowej sprzedaży jakim jest Alibaba (zapewne dobrze kojarzycie popularny w naszym kraju sklep AliExpress, który należy do tej firmy) niemal podwoił wynik jaki uzyskano w ubiegłym roku w USA w ramach czarnego piątku i cyber poniedziałku, kiedy to Amerykanie wydali łącznie 12,8 mld USD, a ubiegłoroczny rezultat z dnia singla pobito już po 12 godzinach. Przychody Alibaby ze sprzedaży z ostatniej soboty wyniosły aż 25,3 mld USD, a co warto podkreślić liczba ta nie zawiera w sobie wyprzedaży prowadzonych w ramach dnia singla, które rozpoczęły się jeszcze przed sobotą. W porównaniu do ubiegłorocznego rezultatu odnotowano aż 40% wzrost, co jak podkreślają eksperci było możliwe m.in. dzięki umocnieniu chińskiego juana wobec dolara, ale także szybko rosnącego dostępu do internetowych sklepów. Joseph Tsai a Alibaba podkreśla tu bardzo istotny wpływ rosnącego dochodu netto wśród 300 mln konsumentów średniej klasy.

Tegoroczny wynik internetowej sprzedaży grupy Alibaba w ramach dnia singla pozostawia daleko w tyle rezultaty uzyskiwane przez Amerykanów w trakcie czarnego piątku

Wśród wartych odnotowania statyk warto też wymienić, że aż 90% sprzedaży dokonano za pomocą urządzeń mobilnych, co tylko potwierdza, że sprzęt w bardzo wielu przypadkach zastąpił już tradycyjne komputery. Poza tym, należący do Alibaby Tmall także odnotował ciekawy rekord, ponieważ uzyskał 1,5 mld USD ze sprzedaży w zaledwie 3 minuty i jedną sekundę. Alibaba to jednak nie jedyny chiński gigant rynku e-commerce, który zanotował rekordowe przychody tego dnia, ponieważ jego największy rodzimy rywal - JD.com - wygenerował w trakcie dnia singla obrót ze sprzedaży na poziomie 19.1 mld USD, ale w tym przypadku promocję rozpoczęto 1 listopada i liczba ta tyczy się okresu 11 dni, co w blednie w porównaniu z jednodniowym wynikiem konkurenta. A Wy skorzystaliście tego z jakichś promocji czy może czekacie na wyprzedaże w ramach czarnego piątku i cyber poniedziałku?

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rekord jednodniowej sprzedaży internetowej pobity

 0