Alibaba, jedno z największych przedsiębiorstw na świecie i właściciel popularnej platformy Aliexpress, zwanej u nas chińskim Allegro, ogłosiło pobicie własnego rekordu sprzedaży, który przypadł w dzień internetowych wyprzedaży przypadających w Dniu Singla 11 listopada. Sprzedaż w tej największej chińskiej firmie z kategorii e-commerce przekroczyła 30 miliardów dolarów w ciągu zaledwie 24 godzin. Kolejny rekord to sprzedaż produktów wartych 1 miliard dolarów w ciągu zaledwie 85 sekund od rozpoczęcia wyprzedaży. Szaleństwo zakupowe najczęściej wiązane jest Czarnym Piątkiem albo Cyberponiedziałkiem, jednak Dzień Singla przebija oba wspomniane dni, a sprzedaż w czasie chińskiego święta jest wyższa niż łączna sprzedaż z Black Friday i Cyber Monday. Tegoroczne przychody Alibaby mogły być jednak większe, a rekord jeszcze wyższy, gdyby nie zwalniający rozwój w Chinach, nowi rywale na rynki e-commerce oraz wojna handlowa z USA.
Alibaba Group pokazuje, że wojna handlowa z Trumpem niewiele dla nich znaczy. Chińska firma notuje kolejne wzrosty i zalicza kolejne rekordy.
Końcowe zestawienie platform należących do Alibaby zamyka się w kwocie 30802477608 dolarów, co daje wzrost o 27 procent względem ubiegłego roku przy obecnych kursach walut. Jest to duży wzrost, jednak nie tak spektakularny jak zanotowany ubiegłoroczny wzrost wynoszący 40 procent. Spowolnienie było jednak spodziewane, zwłaszcza "biorąc pod uwagę ich gwałtowny rozwój w przeszłości" - powiedział Xiaofeng Wang, analityk z Forrester - "Gdy święto się starzeje i staje się bardziej ustabilizowane, możemy się spodziewać niższego tempa wzrostu". Dzień Singla to nieformalne święto w Chinach, które celebrują osoby nie będące w związku partnerskim. Datę wybrano ze względu na same jedynki - 11/11 - co ma symbolizować zbiory jednoelementowe. Alibaba rozpoczęło celebrowanie tego dnia zniżkami w 2009 roku i od tamtej pory dzień ten przerodził się w 24 godzinne szaleństwo zakupowe w Chinach, z czego bardzo mocno korzystają również kraje zachodnie.
Pomimo trwającej wojny handlowej, Ameryka jest drugim (zaraz po Japonii) największym krajem spoza Chin pod względem zakupów dokonywanych podczas Dnia Singla. Jack Ma, prezes Alibaba Group powiedział we wrześniu, że konflikt chińskiej firmy z administracją Trumpa, mocno szkodzi interesom koncernu. Dzień Singla pokazuje jednak, kierownictwo Alibaby potrafi zmniejszyć znaczenie wysokich opłat, które te dwa sporne kraje nakładają na siebie nawzajem i stawia na nieustannie wzrastającą chińską klasę średnią, która to jest głównym odbiorcą produktów sprzedawanych za pośrednictwem platform Alibaby. "Celem jest nie przestawać, niezależnie od tego czy trwa wojna handlowe, czy też jej nie ma" - powiedział Joe Tsai, wicedyrektor Alibaba Group.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Rekord sprzedaży w Alibaba - 1 miliard dolarów w 85 sekund