Rekordowy rok w sklepach z apkami. Klienci wydali ponad 120 miliardów $

Rekordowy rok w sklepach z apkami. Klienci wydali ponad 120 miliardów $

Konsumenci pobrali rekordową liczbę 204 miliardów aplikacji w 2019 roku, co stanowi wzrost o 6% w stosunku do 2018 roku i wzrost o 45% od 2016 roku. Użytkownicy wydali 120 miliardów dolarów na aplikacje, subskrypcje i inne wydatki w aplikacjach w ubiegłym roku, a przeciętny użytkownik mobilny spędza 3,7 godziny dziennie w aplikacjach. Te i inne dane pochodzą z rocznego raportu App Annie "State of Mobile", który wymienia największe trendy w aplikacjach widoczne w ubiegłym roku i określa prognozy na nadchodzące lata. Według App Annie rekordowy wzrost liczby pobrań z urządzeń mobilnych w 2019 roku można przypisać wzrostowi na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Brazylia i Indonezja, gdzie od 2016 roku liczba pobrań wzrosła odpowiednio o 190%, 40% i 70%. Tymczasem wzrost pobierania w USA zwolnił w tym samym czasie do zaledwie 5%, podczas gdy w Chinach odnotowano wzrost o 80%. Nie oznacza to, że użytkownicy na dojrzałych rynkach nie pobierają aplikacji, tylko wzrost liczby pobrań z roku na rok zaczyna się zmniejszać. Jednak na tych najbardziej dojrzałych rynkach nadal odnotowuje się dużą liczbę instalacji, wliczając w to 12,3 mld pobrań w USA, 2,5 mld w Japonii i 2 mld w Korei Południowej.

Konsumenci pobrali rekordową liczbę 204 miliardów aplikacji w 2019 roku, co stanowi wzrost o 6% w stosunku do 2018 roku i wzrost o 45% od 2016 roku.

Wydatki konsumenckie w sklepach z aplikacjami również wzrosły w 2019 roku, a na aplikacje wydano 120 miliardów dolarów - wzrost o 2,1x w stosunku do 2016 roku. Gry nadal stanowią większość (72%) tych wydatków, ale przejście na subskrypcje odegrało także dużą rolę. W ubiegłym roku subskrypcje aplikacji innych niż gry stanowiły 28% wydatków konsumenckich, w porównaniu z 18% w 2016 r. Subskrypcje są obecnie głównym sposobem generowania przychodów przez wiele aplikacji innych niż gry. Na przykład 97% wydatków konsumenckich w 250 najlepszych amerykańskich aplikacjach na iOS było napędzanych subskrypcjami, a 94% aplikacji korzystało z subskrypcji. W Google Play 91% wydatków konsumenckich było oparte na subskrypcjach, a 79% z 250 najlepszych aplikacji korzystało z subskrypcji. W szczególności aplikacje randkowe, takie jak Tinder, i aplikacje wideo, takie jak Netflix i Tencent Video, znalazły się na szczycie listy wydatków w 2019 r.  Raport dodatkowo wskazał kilka trendów mobilnych od 2019 roku, w tym związek aplikacji mobilnych  z IoT i urządzeniami inteligentnego domu (106 milionów pobrań dla 20 najlepszych aplikacji IoT w zeszłym roku oraz wzrost wydatków na reklamy mobilne (wzrost ze 190 mld USD w 2019 r. do 240 mld USD w 2020 r.).

Wydatki konsumentów na gry mobilne były 2,4 razy wyższe niż na komputery Mac / PC i 2,9 razy więcej niż na konsole do gier. W 2019 r. gry mobilne odnotowały o 25% więcej wydatków niż wszystkie inne gry i są w stanie przekroczyć 100 mld USD we wszystkich sklepach z aplikacjami do następnego roku. Gry typu casual (głównie zagadki, logiczne i zręcznościówki) były najczęściej pobieranym rodzajem gier w 2019 roku. Tymczasem gry akcji i rpg stanowiły tylko 18% pobrań - choć generują 55% czasu spędzonego w grach. PUBG Mobile była najpopularniejszą grą na Androida w 2019 r. pod względem czasu gry. Gry gatunkowe (akcja, rpg...) stanowiły również większość (76%) wydatków na gry, następnie casual (18%) i hazardowe (6%). Szczególną uwagę zwrócono na TikTok, biorąc pod uwagę jego szybki rozwój w ubiegłym roku. Czas spędzony w tej aplikacji wideo wzrósł o 210% w 2019 roku na całym świecie. App Annie podaje, że ​​chociaż 8 na każde 10 minut spędzonych w TikTok było generowanych przez użytkowników w Chinach, użycie aplikacji gwałtownie wzrosło również na innych rynkach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rekordowy rok w sklepach z apkami. Klienci wydali ponad 120 miliardów $

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł