Remake Demon's Souls nie będzie miał poziomów trudności, bo nie powinien

Remake Demon's Souls nie będzie miał poziomów trudności, bo nie powinien

Gry typu Soulslike znane są przede wszystkim z jednej rzeczy - bardzo wysokiego poziomu trudności. Uprzedzam jednak, że nie chodzi tutaj o produkcje, w których zginiecie kilka czy nawet kilkanaście razy, zanim uda Wam się zobaczyć napisy końcowe. W tego typu tytułach każda walka z najmniejszym nawet przeciwnikiem jest niczym pojedynek z bossem. Gracze nieprzyzwyczajeni do tak wysokiego poziomu potrafią nawet kilkadziesiąt czy kilkaset razy polec w walce. Co więcej, w wielu grach tego typu nie ma nawet poziomu trudności do wyboru. Są one po prostu piekielnie trudne i nie ma mowy o żadnych ułatwieniach. Przy okazji nadchodzącego remake'u Demon's Souls wiele osób zaczęło się zastanawiać czy Bluepoint Games zamierza się ugiąć i dodać poziomy trudności. Odpowiedź brzmi - nie.

W Demon's Souls nie będzie poziomów trudności do wyboru - przyznał Gavin Moore z Bluepoint Games.

Gavin Moore - dyrektor kreatywny w Bluepoint Games, który pracuje nad remakiem Demon's Souls przyznał w ostatnim wywiadzie, że nie zamierzają zmieniać zdania i w nadchodzącej grze nie pojawią się poziomy trudności. W ich grach typu Soulslike nigdy nie były one dostępne i jego zdaniem nie powinno się to zmieniać. Demon's Souls z natury ma być trudne. To oczywiście nie spodoba się wszystkim graczom, którzy nie są przyzwyczajeni do aż tak trudnych wyzwań lub po prostu chcieliby przejść nową grę bez konieczności ciągłego wczytywania zapisu gry. Jednak docenić należy to, że deweloper nie zamierza się uginać. Twórcy są przekonani co do swojego zdania i będą się go trzymać. Dotychczasowa praktyka pokazuje, że chyba jednak mają rację.

Jako starszy już gracz nie jestem w stanie pominąć tematu trudności gier. Wiele, wiele lat temu niemal wszystkie tytuły, w jakie przyszło mi grać, były dużo trudniejsze. Nie prowadziły gracza za rączkę i nie podpowiadały na każdym kroku. Ale czy jest w tym coś złego? Moim zdaniem absolutnie nie, ponieważ dzięki temu mamy wybór. Jeśli komuś zależy na wysokim poziomie trudności, to ma do tego odpowiednie ustawienia czy właśnie gatunku gier. Inni z kolei mogą skupić się na fabule czy innych aspektach rozgrywki, która są dla nich najważniejsze. Każdy znajdzie coś dla siebie i nie ma powodów, żeby wyśmiewać czy hejtować jedną z grup. Każdy niech gra tak, jak ma ochotę i w to, w co ma ochotę. Pamiętajcie o tym!

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Remake Demon's Souls nie będzie miał poziomów trudności, bo nie powinien

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł