Resident Evil Village - porównanie wersji na PlayStation 5 i PlayStation 4

Resident Evil Village - porównanie wersji na PlayStation 5 i PlayStation 4

Autorzy kanału na YouTube o nazwie ElAnalistaDeBits, specjalizującego się w porównaniach grafiki czy czasów ładowania w grach na różnych platformach, opublikowali filmowe porównanie Resident Evil Village na PlayStation 5, PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro. Co ciekawe, różnice w wyświetlanej grafice nie są drastyczne. PlayStation 5 wyróżnia się na tle swoich starszych sióstr znacznie krótszymi czasami ładowania. Jednak trzeba przyznać, że Capcom zrobił chyba wszystko, co w jego mocy, aby gra w wersji na starszą generację nie odstawała zbytnio od tej uruchomionej na PlayStation 5. Najnowsza odsłona serii Resident Evil wygląda bardzo ładnie i działa płynnie na wszystkich konsolach Sony.

Resident Evil Village wygląda dobrze i działa płynnie na wszystkich odmianach PlayStation, ale jeśli marzycie o ray tracingu i czasach ładowania na poziomie dwóch sekund, musicie sięgnąć po PS5.

Gra na wszystkich konsolach wykorzystuje tzw. checkerboard rendering, czyli taki sposób renderowania grafiki, w którym obraz składa się jedynie z połowy docelowej liczby pikseli na podobieństwo szachownicy, zaś pozostałe piksele są interpolowane. Podobnie wyglądają także cienie, a filtrowanie anizotropowe jest tylko nieznacznie lepsze na PlayStation 5. Na każdej z platform możemy cieszyć się rozgrywką w 60 klatkach na sekundę, ale w przypadku PlayStation 4 delikatne szarpnięcia animacji zdarzają się wyraźnie częściej.

Liczba FPS-ów zależy też od ustawień, na jakie się zdecydujemy. Wersja na PlayStation 5 pozwala włączyć ray tracing, chociaż trzeba się wówczas liczyć z delikatnymi szarpnięciami animacji. Z kolei grając na PlayStation 4, możemy wybierać pomiędzy dwoma trybami: z interpolowaną rozdzielczością 4K i średnią 40 klatek na sekundę lub w rozdzielczości 1080p i w stałych 60 FPS-ach. Jeśli zaś chodzi o czasy ładowania, PlayStation 5 wyraźnie dominuje nad starszymi sprzętami. W wersji next-genowej demo Resident Evil Village ładuje się około dwóch sekund, podczas gdy na PS4 i PS4 Pro czas ten wynosi przeszło 30 sekund. Premiera najnowszego horroru od Capcomu została zaplanowana na 7 maja w wersjach na wszystkie docelowe platformy (poza PC, PlayStation i Xboksami będzie ją można uruchomić także w usłudze Google Stadia).

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Resident Evil Village - porównanie wersji na PlayStation 5 i PlayStation 4

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł