Resizable BAR dostępny na pierwszych kartach graficznych NVIDII

Resizable BAR dostępny na pierwszych kartach graficznych NVIDII

Nvidia wraz z premierą karty graficznej GeForce RTX 3060 wprowadziła wsparcie dla technologii Resizable Base Address Register (BAR). Jak na razie jednak ta dostępna jest jedynie na tym jednym stacjonarnym modelu oraz laptopowej serii GeForce RTX 30, a na wsparcie dla pozostałych desktopowych kart Ampere przyjdzie nam poczekać do końca marca. Resizable BAR w wykonaniu NVIDII dostępny jest zarówno na platformach AMD, jak i Intela i technika ta współpracować będzie w tym przypadku z chipsetami z serii AMD 500 i CPU Ryzen 5000 oraz układami logiki Intel Z490, H470, B460 i H410 (a także wszystkimi chipsetami z serii 500) oraz CPU 10. generacji (Core i9, i7, i5 i i3) i 11. generacji (Core i9, i7 i i5).  

Nvidia wraz z premierą karty graficznej GeForce RTX 3060 wprowadziła wsparcie dla technologii Resizable Base Address Register (BAR).

Resizable BAR dostępny na pierwszych kartach graficznych NVIDII

Firma AMD jako pierwsza wprowadziła na rynek obsługę Resizable BAR, które w przypadku tego producenta nazywa się Smart Access Memory, ale technologia ta jest w rzeczywistości częścią specyfikacji PCIe. Funkcja została rozszerzona na platformę Intel Z490 w grudniu 2020 r., a Intel zapowiadał na początku tego miesiąca, że jest gotowy do obsługi kart graficznych Nvidia tak szybko, jak to będzie możliwe. Czym więc jest Resizable BAR? Nvidia wyjaśniła, że celem tej techniki jest umożliwienie procesorowi „efektywnego dostępu do całego bufora ramki”, umożliwiając w razie potrzeby transfery tekstur, shaderów i geometrii, które mogą być przetwarzane współbieżnie, a nie umieszczane w kolejce. Wynikiem jest lepsza wydajność, choć nie należy się tu spodziewać cudów.

Fredrik Hamberger, dyrektor generalny Intela w segmencie notebooków premium i gier, przyznał, że obsługa Resizable BAR może prowadzić do wzrostu wydajności o 5–10% w niektórych grach. Nvidia przyznaje jednak, że „korzyści z wydajności Resizable BAR mogą się znacznie różnić w zależności od gry”, a niektóre tytuły faktycznie radziły sobie gorzej. To skłoniło firmę do ​​„wstępnego testowania tytułów i używanie profili gier, aby włączyć Resizable BAR tylko w grach, w których ma to pozytywny wpływ na wydajność”. W rezultacie karty RTX z wydanym wczoraj nowym sterownikiem jak na razie obsługują tylko osiem tytułów, w tym Assassin's Creed Valhalla i Red Dead Redemption 2. Firma zapewniła jednak, że ​​planuje rozszerzyć obsługę Resizable BAR o dodatkowe gry, gdy w przyszłym miesiącu wprowadzi tę funkcję do większej liczby kart graficznych z serii 30. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Resizable BAR dostępny na pierwszych kartach graficznych NVIDII

 0