Nie ma żadnych wątpliwości na temat tego, że Xbox One X będzie chwilowo najpotężniejszą konsolą. Za to jest ich całkiem sporo odnośnie tego, czy gry multiplatformowe będą zauważalnie lepiej na niej wyglądać. Ekipa Digital Foundry przyjrzała się portowi Rise of the Tomb Raider na najnowszy sprzęt Microsoftu.
Na targach Gamescom 2017 wydawcy ze Square-Enix przygotowali grywalne demo na Xbox One X, tym samym dając po raz pierwszy możliwość porównania z wersjami na PS4 Pro i PC. Digital Foundry podkreśla, że już wydanie na najnowszą iterację PS4 wyglądało fenomenalnie, a tutaj można dostrzec kolejne, namacalne różnice. Za konwersję odpowiedzialne jest studio Nixxes, które wcześniej przeportowało grę na PC, Xbox 360 oraz PS4 i PS4 Pro. Edycja Xbox One X zachowuje wszystkie usprawnienia wersji z Pro, w tym poprawiony input lag (dotyczący obrotu kamery). Podobnie jak w przypadku PS4 Pro, są do wyboru trzy graficzne ustawienia, aczkolwiek w każdym z nich z nich pojawiają się różnice.
Edycja na Xbox One X posiada także dwa dodatkowe usprawnienia, których nie znajdziemy na PC - zgodność z top-endowym formatem audio Dolby Atmos wraz z obsługą HDR10.
Mianowicie, pierwsze z nich to natywne 4K przy 30 FPS - na najnowszej konsoli Sony mieliśmy do czynienia z rozdzielczością UHD uzyskaną poprzez renderowanie szachownicowe. Digital Foundry odnotowało, że klatkaż był stabilny, choć dało się odnotować lekkie zwolnienia w scenach z dużą ilością przelewającej się wody, aczkolwiek była to zaledwie wersja alpha gry. Ponadto, asety i filtrowanie tekstur także są wyższej jakości, co powinno przekładać się na zauważalną wizualną różnicę w porównaniu do najwyższych ustawień PS4 Pro. Tryb "wzbogacony" na PS4 Pro oferował rozdzielczość 1080p z dodatkowo zwiększonymi od bazowej wersji detalami, pochodzącymi z PC-towej wersji. Tutaj z kolei mamy do czynienia również z zaimportowaniem sporej części ustawień znanych z komputerów osobistych ale dodatkowo z 4K uzyskanym poprzez prawdopodobnie pewien rodzaj rekonstrukcji obrazu. Trzecie ustawienie to 1080p ale w 60 FPS - na razie pokazano jedynie poziom w Syrii i nie wiadomo czy klatkaż jest całkowicie zablokowany, ale Digital Foundry nie zauważyło żadnych spowolnień w wersji na X. Dolina geotermalna byłaby oczywiście najlepszym testem obciążeniowym dla sprzętu Microsoftu, ale póki co - wydajność wersji alpha zapowiada się obiecująco.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Rise of the Tomb Raider na Xbox One X - 60 FPS, dodatkowe usprawnienia