David Baszucki, założyciel i dyrektor generalny Roblox, ogłosił w e-mailu do pracowników, że firma kończy z pracę zdalną i wzywa pracowników do pracy w centrali firmy w San Mateo.
Firma, która nawet rekrutacje prowadzi w wirtualnym świecie, nie zgadza się na pracę wyłącznie zdalną.
Podobnie jak wiele innych organizacji, Roblox idzie jednak na pewne ustępstwo wobec pracowników i przyjmuje hybrydowy model pracy, w którym zatrudnieni zostaną poproszeni o pracę w biurze przez trzy dni w tygodniu, od wtorku do czwartku. Powrót do biura to kwestia, która budzi kontrowersje i opór u wielu pracowników. Badania wykazują, że znaczący odsetek pracowników wolałby opuścić pracę niż wracać do pełnego wymiaru pracy w biurze.
„Trzygodzinny przegląd grupowy osobiście jest znacznie mniej wyczerpujący niż w przypadku sesji wideo, a sesje burzy mózgów są bardziej płynne i kreatywne” – stwierdził Baszucki.
Roblox udziela swoim pracownikom czasu do 16 stycznia 2024 roku, aby podjąć decyzję w sprawie swojej przyszłości. Ci, którzy zdecydują się pozostać w firmie i przenieść się do biura, otrzymają wsparcie w pokryciu kosztów związanych z przeprowadzką. Przewiduje się, że ci pracownicy rozpoczną pracę w biurze w San Mateo do 15 lipca 2024 roku. Pracownicy Roblox, którzy kategorycznie sprzeciwiają się powrotowi do biura lub nie mogą dokonać takiej przeprowadzki, mają możliwość pozostania w firmie do 15 kwietnia 2024 roku. Osoby opuszczające firmę otrzymają odprawy uzależnione od ich poziomu stanowiska i stażu pracy, a także sześciomiesięczne ubezpieczenie zdrowotne dla wszystkich objętych polisami.
Jest pewnym paradoksem, że dyrektor generalny Roblox, firmy skupionej na wirtualnych światach i posiadającej platformę rekrutacyjną w grach, stwierdza, że praca na miejscu jest bardziej angażująca, oparta na współpracy i produktywna niż wirtualne przestrzenie robocze. To jednak kolejny przykład na to, jak wiele firm, w tym również Zoom, który stał się symbolem pracy zdalnej podczas pandemii, powraca do modelu pracy z biura.
Roblox dołącza do grona firm, takich jak Amazon, TikTok, IBM Software, Google, Dell, Apple, Meta, X/Twitter oraz wiele innych, które zakończyły praktykę pracy zdalnej na pełny etat. Przyczyną takiego stanu może być badanie przeprowadzone na początku tego roku, które wykazało spadek produktywności o 18% wśród pracowników pracujących w trybie zdalnym.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Roblox każe pracownikom wrócić do biura lub szukać szczęścia z inną firmą