Huawei planuje masową produkcję stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych, które zrobią praktycznie wszystko za użytkownika. Podstawę do ich budowy stanowi robotyczne ramię. Kluczową rolę odgrywa też system prawidłowego ustawienia się pojazdu na stacji.
Huawei działa nie tylko na rynku smartfonów czy gadżetów elektronicznych, ale również na rynku pojazdów elektrycznych. Firma pokazała teraz swój innowacyjny sposób ładowania samochodów. Czynność podłączania wtyczki do pojazdu przejmie automat wyposażony w robotyczne ramię.
Jak podają chińskie źródła masowa produkcja tego rodzaju ładowarek jest zaplanowana na drugi kwartał 2025 roku.
Na pokazowym wideo możemy zobaczyć samochód Maextro S800, który sam podjeżdża pod stację i otwiera gniazdo ładowania. Następnie robot samodzielnie wykrywa pojazd i podpina ładowarkę. Jak podają chińskie źródła masowa produkcja tego rodzaju ładowarek jest zaplanowana na drugi kwartał 2025 roku.
Huawei prawdopodobnie nie ograniczy tego rozwiązani tylko do swoich pojazdów
Prawdopodobnie kompatybilność z robotycznymi ładowarkami nie będzie ograniczać się wyłącznie do pojazdów Huawei. Można przewidzieć, że z tego rozwiązania korzystać będą inne marki należące do sojuszu "Huawei Supercharging Alliance". Łącznie jest to 11 marek: BYD, Avatr Technology, Hozon Auto, Li Auto, JAC Motors, GAC Group, Seres Group, BAIC Group, Great Wall Motors, Chery Automobile oraz Xpeng Motors.
Pozostaje pytanie, czy Huawei samodzielnie stworzy robotyczne ramię, które podłączy ładowarkę, czy może skorzysta z usług innej firmy. Rozwiązanie to musi być całkiem precyzyjne i wolne od błędów, które mogłyby spowodować porysowanie samochodu przez robota.
Pokaż / Dodaj komentarze do: To nie film sci-fi. Robotyczne ramię Huawei samo naładuje samochód