Rockstar przyłapany na sprzedaży pirackich wersji swoich gier

Rockstar przyłapany na sprzedaży pirackich wersji swoich gier

Rockstar jest znany z podejmowania działań przeciwko użytkownikom modyfikującym jego gry, ale okazuje się, że firma polegała na pirackich wersjach gier w przypadku cyfrowych reedycji swoich tytułów. Nic więc dziwnego, że wiele osób zarzuca jej hipokryzję. 

Obszerny raport youtubera Vadima M ujawnia, że ciągnące się problemy z edycją Manhunt na platformie Steam wynikają ze środków antypirackich wywołanych przez crack, którego Rockstar użył do obejścia DRM oryginalnej wersji detalicznej. Oficjalne cyfrowe kopie Max Payne 2 i Midnight Club II zawierają podobny piracki kod.

Firma Rockstar polegała na pirackich wersjach gier w przypadku cyfrowych reedycji swoich tytułów.

Wiele gier na komputery PC zawiera oprogramowanie, które pogarsza jakość rozgrywki w przypadku wykrycia naruszenia zabezpieczeń przed kopiowaniem. Na przykład Manhunt celowo wprowadzania wiele błędów, które uniemożliwiają wygranie gry, jeśli gra odnotuje, że brakuje zabezpieczenia SecuROM.

Doświadczony zespół crackerski Razor 1911 z łatwością ominął zabezpieczenia SecuROM od Rockstar wkrótce po wydaniu gry na płycie w 2004 roku. Ich crack był tak skuteczny, że Rockstar użył go podczas cyfrowej premiery Manhunt na platformie Steam w 2008 roku, tak, że nikt się nawet nie zorientował. Jednak wykorzystanie przez firmę nieoficjalnych narzędzi omijających zabezpieczenia w edycjach Steam gry Max Payne 2 wyszło na jaw w 2010 roku, po czym firma wypuściła łatki ukrywające dowody w obu tytułach.

Niestety, próba zatarcia śladów przez Rockstara zniweczyła środki wdrożone w celu zapewnienia zgodności cracka Razor z najnowszymi wersjami systemu Windows, aktywując bugi antypirackie. W rezultacie w Manhunt w wersji Steam jest niegrywalny bez modów od 13 lat.

Sytuacja jest niesamowicie ironiczna, ponieważ gracze, którzy piracili Manhunt, nigdy nie natknęli się na pułapki zastawione przez Rockstara, co wywołało odwrotny skutek. Środkami mającymi na celu blokowanie piratów obrywali wyłącznie legalni klienci. Tester, który odkrył zabezpieczenia antypirackie, Fire_Head, wydał zaktualizowaną łatkę, aby je usunąć.

Rockstar
 

Obejrzenie filmu Vadima, który odkrywa cyfrowy podpis Razor w pliku wykonywalnym Manhunt w edytorze szesnastkowym, skłoniło programistę o nicku Silent do zbadania innych gier tego producenta, co doprowadziło do odkrycia, że podobnie to wygląda w przypadku Midnight Club II, które nie jest już dostępne na Steamie. Silent tłumaczy, że crack wyjaśnia niezgodność gry z systemem Windows Vista. Praktyka ta prawdopodobnie występuje częściej, niż wielu z nas zdaje sobie sprawę.

Według innego dewelopera, Bena Golusa, wiele studiów przyznało się do wykorzystywania pirackich wersji gier do ponownego wydania. Zespoły, które przenoszą gry na nowe platformy często nie mają dostępu do oryginalnych materiałów ani programistów. Wiele firm nie ma miejsca ani procedur na utrzymanie finalnego kodu źródłowego, który często ulega zniszczeniu. W takich sytuacjach piraci okazują się najskuteczniejszym sposobem konserwacji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rockstar przyłapany na sprzedaży pirackich wersji swoich gier

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł