Rozmawiasz z grą jak z człowiekiem. Nvidia ACE debiutuje w pierwszej grze

Rozmawiasz z grą jak z człowiekiem. Nvidia ACE debiutuje w pierwszej grze

Na targach Gamescom 2025 firma NVIDIA zapowiedziała pierwszy tytuł, który może okazać się przełomowy dla technologii ACE (Avatar Cloud Engine), ponieważ w pełni wykorzysta ją do interakcji głosowych. Produkcja studia Iconic Interactive zatytułowana The Oversight Bureau ma zadebiutować jeszcze w tym roku.

W The Oversight Bureau gracze wcielają się w Kandydata 404, więźnia zamkniętego w dystopijnym podziemnym ośrodku „reedukacyjnym”. Każdego dnia bohater zmuszany jest do udziału w symulacjach i testach mających „przeprogramować” jego umysł. Atmosfera niepokoju potęgowana jest faktem, że cały świat gry reaguje na nasze własne słowa w czasie rzeczywistym i z niezwykłą precyzją.

Podstawą technologii jest NVIDIA Riva Automatic Speech Recognition (ASR), czyli model rozpoznawania mowy działający lokalnie na komputerze gracza.

Jak działa NVIDIA ACE w grze?

Podstawą technologii jest NVIDIA Riva Automatic Speech Recognition (ASR), czyli model rozpoznawania mowy działający lokalnie na komputerze gracza. Dzięki temu możliwe jest błyskawiczne przetwarzanie wypowiedzi na tekst z bardzo wysoką dokładnością.

Następnie do akcji wkracza Narrative Engine – autorski system Iconic Interactive, który analizuje znaczenie wypowiedzi, a potem przekazuje dane do kolejnego modelu AI odpowiedzialnego za generowanie emocjonalnie dopasowanych odpowiedzi postaci niezależnych. Efekt? Dynamiczny dialog, który nie tylko reaguje na twoje słowa, ale także dostosowuje ton i zachowanie postaci do kontekstu sytuacji.

Co ciekawe, w The Oversight Bureau jedynym prawdziwym głosem w grze jest głos gracza. Wszystkie inne kwestie są generowane przez sztuczną inteligencję, od neutralnych odpowiedzi, po emocjonalne reakcje na agresję, bunt czy współpracę.

Nowa era gier narracyjnych

Choć NVIDIA ACE było dotąd prezentowane głównie w formie pokazów technologicznych, The Oversight Bureau jest pierwszą pełnoprawną grą, która buduje swoją mechanikę wokół tej technologii. To potencjalny przełom w gatunku gier narracyjnych i przygodowych, bo zamiast wybierać gotowe opcje dialogowe, gracze będą rozmawiać z wirtualnymi postaciami własnym głosem. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, jak będzie wypadać to w praktyce. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rozmawiasz z grą jak z człowiekiem. Nvidia ACE debiutuje w pierwszej grze

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł