Przekształcenie programu pilotażowego TSA w kompleksowy system identyfikacji biometrycznej dla setek amerykańskich lotnisk jest coraz bardziej realne. Pomimo obaw dotyczących uprzedzeń rasowych, praw obywatelskich i prywatności, Administracja Bezpieczeństwa Transportu twierdzi, że ich najnowsza technologia rozwiązuje te problemy.
Technologia CAT-2 jest testowana na 25 lotniskach w Stanach Zjednoczonych.
W ciągu ostatnich dwóch lat TSA testowało nowy system identyfikacji, a teraz planowane jego rozszerzenie na 430 lotnisk w całym kraju. System, o nazwie CAT-2, dostarczony przez firmę Idemia, jest zaprojektowany jako "bezpieczne rozwiązanie tożsamości". Jego celem jest precyzyjne dopasowanie wizerunku pasażera do cyfrowego dokumentu tożsamości w celu weryfikacji tożsamości. Według TSA, ta nowa technologia zwiększyła efektywność weryfikacji tożsamości bez naruszania praw pasażerów. Rząd USA przeznaczył na ten program 128 milionów dolarów na przestrzeni siedmiu lat. Sekretarz prasowy TSA, Carter Langston, podkreśla jednak, że rozszerzenie programu na 430 terminali zajmie prawie dekadę.
W ciągu nadchodzących 10 lat, na lotniskach w USA standardem będą systemy rozpoznawania twarzy, łączące pasażera z jego cyfrowym dokumentem tożsamości.
Firma Idemia twierdzi, że najnowsza wersja ich "technologii uwierzytelniania poświadczeń" poprawia bezpieczeństwo i zapewnia "bezdotykowe doświadczenie" dzięki wykorzystaniu technologii biometrycznej do weryfikacji cyfrowych dokumentów tożsamości. Firma przekonuje, że jest to jedno z jej najbardziej innowacyjnych rozwiązań i cieszy się pozytywnymi opiniami partnerów TSA.
Ostatecznym celem jest stworzenie systemu, który zapewni nie tylko wyższy poziom bezpieczeństwa.
TSA przygotowuje się do pełnej implementacji systemu identyfikacji biometrycznej na amerykańskich lotniskach, ale proces ten potrwa kilka lat - przyznał Carter Langston, sekretarz prasowy TSA. Obecnie system działa na poziomie "sześciu procent pełnej zdolności operacyjnej". Langston wyraził swoje zrozumienie dla frustracji, zauważając, że "nic w rządzie federalnym nie dzieje się szybko".
Wprowadzenie identyfikacji biometrycznej jest obecnie dobrowolne, a zdaniem Langstona system ma wysoką zdolność wykrywania fałszywych dokumentów tożsamości. W ramach pilotażu przeprowadzonego przez TSA, algorytm dopasowywania twarzy okazał się skuteczny w 97% przypadków we wszystkich grupach demograficznych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Rozpoznawanie twarzy będzie standardem na lotniskach w ciągu najbliższych lat