Jest nadzieja, że seria GeForce RTX 30 dostanie wreszcie obsługę technologii Frame Generation. Wiceprezes NVIDII ds. badań nad głebokim uczeniem powiedział w wywiadzie, że zobaczą co można wycisnąć ze starszego sprzętu.
Digital Foundry przeprowadziło wywiad z Bryanem Catanzaro, wiceprezesem ds. badań nad głębokim uczeniem w NVIDII. Z rozmowy wynika, że firma nie wyklucza możliwości dodanie technologii Frame Generation do nieco starszej generacji jaką jest GeForce RTX 30. Bryan Catanzaro powiedział, że dopiero zobaczą jak wiele są jeszcze w stanie wycisnąć ze starszego sprzętu.
Z rozmowy wynika, że firma nie wyklucza możliwości dodanie technologii Frame Generation do nieco starszej generacji jaką jest GeForce RTX 30.
Technologia Frame Generation został wprowadzona wraz z nadejściem DLSS 3. Niestety nie zachowano wsparcia dla poprzednich generacji. Tym samym dostępność tej technologii ogranicza się do serii GeForce RTX 40.
NVIDIA zapowiedziała już, że DLSS 4 będzie dostępny nie tylko na kartach graficznych RTX 50, ale również na modelach poprzedniej generacji, czyli RTX 40, RTX 30 i RTX 20. Jednak i w tym przypadku nie wszystkie funkcje najnowszego DLSS będą dostępne dla starszych GPU. NVIDIA zarezerwowała nowość w postaci Multi-Frame Generation dla serii GeForce RTX 50.
Oby zatem NVIDIA nie zapomniała tak szybko o starszych generacjach i faktycznie podjęła prace nad zapewnieniem Frame Generation również dla modeli z serii RTX 30. Słowa Bryana Catanzaro dają sporo nadziei w tej kwestii, jednak wszystko zapewne i tak będzie zależne od tego czy NVIDII zwyczajnie będzie się to opłacać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: To może być przełom dla posiadaczy RTX 30. Wiceprezes NVIDII nie dementuje