Ten użytkownik RTX-a 5090 nie poddał się mimo, że oficjalnie wsparcie PhysX dla 32-bitowych aplikacji zostało zakończone. Aby uruchamiać starsze gry na swoim komputerze zakupił dodatkową kartę graficzną.
Pewien z członków Reddita, posługujący się pseudonimem jerubedo, pochwalił się metodą na zachowanie wspracia 32-bitowych aplikacji z PhysX na najnowszej generacji kart NVIDII. Konieczne jest zakupienie starszego GPU. Jerubedo miał już najnowszego RTX-a 5090. Aby jednak działały również gry korzystające z 32-bitowego PhysX konieczny okazał się zakup drugiej karty.
W większości tytułów pojawił się ogromny wzrost FPS, gdy w komputerze współpracował RTX 3050.
Na sprzęt do obsługi stricte PhysX został wybrany GeForce RTX 3050. W panelu sterowania NVIDII istnieje możliwość ręcznego ustawienia, która karta graficzna będzie obsługiwać obciążenia PhysX, więc można było z łatwością przypisać RTX-a 3050 do tego zadania.
Testy w grach
Jerubedo podzielił się także wynikami z testów w wybranych grach. W większości tytułów pojawił się ogromny wzrost FPS, gdy w komputerze współpracował RTX 3050. Nie wszystkie gry zachowywały się jednak tak samo. W Assassin's Creed IV: Black Flag przy użyciu procesora (CPU) do obliczeń PhysX liczba klatek z RTX 3050 i bez niego była taka sama. Oto, co dokładnie zaobserwował jerubedo.
Wyniki Mafia II Classic:
- Test wydajności bez 3050 i na maksymalnych ustawieniach: 28,8 FPS
- Test wydajności z 3050 i na maksymalnych ustawieniach: 157,1 FPS
Wyniki Batman Arkham Asylum:
- Test wydajności bez 3050 i na maksymalnych ustawieniach: 61 FPS (ale w WIELU scenach spadki do niskich 30 i 40 FPS)
- Test wydajności z 3050 i na maksymalnych ustawieniach: 390 FPS
Wyniki Assassin's Creed IV: Black Flag:
- Przejście prologu bez 3050 na maksymalnych ustawieniach: 62 FPS (blokada silnika).
- Przejście prologu z 3050 na maksymalnych ustawieniach: również 62 FPS (blokada silnika).
Wyniki Mirror's Edge:
- Rozbijanie kilku okien bez 3050: spadek do 12 FPS i utrzymywał się przez 49 sekund, gdy szkło się rozpraszało.
- Rozbijanie tych samych okien z 3050: 171 FPS.
Ciekawym spostrzeżeniem jest to, że gry wykorzystujące 64-bitowe PhysX najwyraźniej ignorują ustawienia panelu sterowania NVIDIA i przydzielały do tych obliczeń RTX-a 5090. Żadna ze sprawdzonych produkcji w ogóle nie obciąża nawet RTX-a 3050 pomimo widocznych efektów działania PhysX.
NVIDIA zakończyła wsparcie dla 32-bitowych aplikacji CUDA, a więc również PhysX, wraz z serią GeForce RTX 50. Mimo to gracze najwyraźniej sobie radzą. Szkoda tylko, że wiąże się to z koniecznością zakupu drugiej karty.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Połączył RTX 5090 z RTX 3050. Wszystko, by grać w starsze gry