Rynek smartfonów mierzy się ze spadkiem sprzedaży. Kto zyskał a kto stracił?

Rynek smartfonów mierzy się ze spadkiem sprzedaży. Kto zyskał a kto stracił?

Konkurencja na rynku smartfonów jest zażarta, a o prym walczą takie marki jak Samsung, Apple czy Xiaomi. Firma Canalys opublikowała najnowszy raport za pierwszy kwartał 2023 roku. Jak wypadła sprzedaż smartfonów?

Rynek smartfonów z kolejnym spadkiem sprzedaży

Niestety rynek smartfonów odnotował kolejny spadek sprzedaży, który w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 12%, co pokazuje, że mniej użytkowników decyduje się wymienić swój sprzęt na nowszy model. Taki rezultat był oczekiwany przez branżę z innego względu, a mianowicie z powodu dużej inflacji. Z drugiej strony mamy też rozwijający się segment składanych smartfonów, których sprzedaż będzie rosła, chociaż do poziomu standardowych odpowiedników nadal daleko.

Rynek smartfonów odnotował w pierwszym kwartale 2023 roku spadek sprzedaży o 12%.

Sprzedaż smartfonów Q1 2023

Jak podaje IDC, w 2022 roku klienci kupili 14,2 mln smartfonów ze składanym wyświetlaczem, z kolei do 2027 r. oczekuje się sprzedaży na poziomie 48,1 mln egzemplarzy. Prym wiodą i zapewne nadal będą wiodły propozycje Samsunga z serii Galaxy Z Fold oraz Galaxy Z Flip. Jeżeli chodzi o cały rynek smartfonów, składaki mogą liczyć na 1,2% udziałów, ale za cztery lata mają mieć one 3,5% udziałów. No dobrze, a jak aktualnie wypadają poszczególni producenci?

Samsung na tronie, Apple zajmuje drugie miejsce

Według danych Canalys Samsung miał w Q1 2023 najwięcej udziałów w rynku, które wyniosły 22% i jest to spadek względem analogicznego okresu 2022 r. kiedy to producent z Korei Południowej mógł liczyć na 24% udziałów. Drugą lokatę zajmuje Apple - 21% udziałów (wzrost względem 2022 roku z 18%), zaś podium zamyka Xiaomi - 11% (spadek z 13%). Następne miejsca zajęły Oppo - 10% (+1%), vivo - 8% (brak wzrostu/spadku). Niewątpliwie najważniejszą częścią raportu była po raz kolejny zmiana lidera. Apple, które w ostatnim kwartale pozostawało w czołówce z serią iPhone 14, tym razem straciło swoją pozycję na rzecz Samsunga. Przyczynę tej zmiany jest wprowadzenie do sklepów serii Galaxy S23 oraz mniejszy hype na iPhone'a 14.

Zmiana ta nie jest znacząca, ponieważ Samsung jest już światowym liderem rynku pod względem całkowitej sprzedaży. Patrząc na trzecie miejsce w zestawieniu, widzimy Xiaomi z 11% udziałem w rynku. Niestety firma nadal boryka się z pewnymi kłopotami. Choć przedsiębiorstwu udaje się utrzymać wysoką pozycję w rankingu, to z drugiej strony miało odnotować 2% stratę netto w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jesteście zaskoczeni zmianą lidera w branży smartfonów czy zakładaliście taki właśnie scenariusz?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rynek smartfonów mierzy się ze spadkiem sprzedaży. Kto zyskał a kto stracił?

 0