Pomimo inflacji oraz kryzysu geopolitycznego, które trapią świat od początku 2022 roku i spadków odczuwalnych przez różne branże, rynek smartwatchy nie może narzekać na gorszy czas, wręcz przeciwnie notuje progres dostaw.
Według raportu firmy analitycznej Counterpoint Research globalne dostawy smartwatchy wzrosły o 30% rok do roku w trzecim kwartale 2022 r. Świetnie poradziły sobie Indie ze wzrostem na poziomie 171% rok do roku. Kraj ten pozostaje największym odbiorcą inteligentnych zegarków na świecie. Inne regiony również notowały wzrost z wyjątkiem Chin oraz Europy. Królem smartwatchy jest Apple, który zaliczył 48% wzrost dostaw rok do roku dzięki premierze i wysokiej sprzedaży Apple Watch 8. Wydana kilka miesięcy temu seria stanowiła około 56% łącznych dostaw, a producent z Cupertino w Q3 2022 kontrolował połowę rynku inteligentnych zegarków z wysokiej półki cenowej (high-level OS smartwatches).
Rynek smartwatchy odnotował w Q3 2022 wzrost dostaw o 30%. Liderem segmentu premium jest Apple.
Mimo sukcesu Apple zaliczyło spadek z 54% w drugim kwartale 2022 roku ze względu na załamanie w Ameryce Północnej i Europie. Drugie miejsce przypadło Samsungowi – 22,3% udziałów. Producent zwiększył swoje dostawy o 62% kwartał do kwartału, wprowadzając na rynek nową serię Galaxy Watch 5, jednak dostawy firmy wzrosły tylko o 6% rok do roku, ponieważ straciła ona pozycję w Indiach. Huawei po raz pierwszy od czterech lat odnotował 65% wzrost dostaw kwartał do kwartału (6,4% rok do roku).
Trzecia lokata przypadła amazfit – 7,1% a czwarta firmie Garmin – 4,5%. W przypadku średniopółkowych smartwatchy liderem jest Noise – 25,2%, zaraz za nim znajduje się Fire-boltt – 24,6% natomiast ostatnie miejsce na podium ma boAt – 16,8%. Takie marki jak Xiaomi oraz Huawei mają po 4,2% i 3,2% udziałów.
Starsza analityczka Counterpoint Research, Anshika Jain odnosząc się do pierwszego miejsca Indii na rynku inteligentnych zegarków, powiedziała: "Głównym czynnikiem stojącym za rekordowym kwartałem był sezon świąteczny w Indiach. Do wzrostu przyczyniły się również indyjskie marki poszerzające swoje portfolio produktów w przystępnych cenach oraz nacisk na lokalną produkcję. Konsumenci preferują również większe rozmiary wyświetlaczy, co wynika z faktu, że ponad połowa wszystkich dostaw w trzecim kwartale dotyczyła sprzętu z wyświetlaczami o przekątnej od 1,5 do 1,69-cala".
Pokaż / Dodaj komentarze do: Rynek smartwatchy notuje wzrost w Q3 2022. Król jest jeden