Rynek tabletów odnotował ogromny wzrost sprzedaży. Pomogła pandemia koronawirusa

Rynek tabletów odnotował ogromny wzrost sprzedaży. Pomogła pandemia koronawirusa

Wydawać by się mogło, że tablety swój najlepszy okres mają już dawno za sobą i obecnie pozostają niszowym sprzętem. Jednak jak się okazuje jest zupełnie odwrotnie i tego rodzaju urządzenia przeżywają drugą młodość, czego dowodzą najnowsze statystyki udostępnione przez IDC obejmujące region EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Liderem rynku w drugim kwartale okazał się Samsung, którego udziały w rynku wynoszą 28,3 procent (3,376 mln sprzedanych egzemplarzy). Drugie miejsce zajęło Apple - 21,5 procent udziałów (2,560 mln sprzedanych egzemplarzy), z kolei ostatnie miejsce na podium przypadło Huawei - 15 procent udziałów (1,792 mln sprzedanych egzemplarzy). Na czwartej lokacie uplasowało się natomiast Lenovo - 12,1 procent udziałów (1,447 mln sprzedanych egzemplarzy). Jeśli chodzi o cały rynek tabletów, to w regionie EMEA wzrósł on o 23,8 procent rok do roku a całkowita liczba dostaw wyniosła w drugim kwartale 2020 roku 11,9 mln egzemplarzy.

Rynek tabletów w drugim kwartale bieżącego roku odnotował największy wzrost od 2013 roku, który wyniósł 23,8 procent.

Rynek tabletów odnotował ogromny wzrost sprzedaży. Pomogła pandemia koronawirusa

Co ważne według dostępnej informacji jest to największy wzrost, jeśli chodzi o tablety od 2013 roku. IDC oczekuje, że rynek tabletów w regionie EMEA zaliczy kolejne wzrosty o 10,9 procent w skali rocznej. Jaki jest powód tego progresu? Stefania Lorenz z IDC powiedziała: „Gwałtowny wzrost popytu wśród konsumentów na tablety był spowodowany niedoborem notebooków na rynku. W rzeczywistości tablety nie były pierwszym wyborem do nauki lub pracy w domu". Oczywiście pandemia COVID-19 odegrała w tym przypadku kluczową rolę, ponieważ w momencie lockdownu i przejścia na edukację oraz pracę zdalną ludzie zaczęli częściej niż zazwyczaj inwestować w nowsze urządzenia, co doprowadziło do pewnych braków i wybawieniem w tej sytuacji okazały się właśnie tablety, które pozostawały z tyłu względem np. laptopów.

O takich rezultatach nie mogą myśleć producenci smartfonów, ponieważ w drugim kwartale odnotowano 20-procentowy spadek sprzedaży, która wyniosła 295 mln smartfonów. Pierwsze miejsce w tabeli zajął Samsung ze sprzedażą 54,7 mln smartfonów, Huawei - 54,1 mln smartfonów oraz Apple - 38 mln smartfonów. Tuż za podium znalazło się Xiaomi - 26 mln sprzedanych smartfonów. Chociaż inny dostawcy tracą to Apple wychodzi bez szwanku z koronawirusowego kryzysu, w czym bez wątpienia pomogła mu premiera tańszego przedstawiciela iPhone'a SE 2020, za którego nie należy płacić tyle, co za droższych braci, ale w tej sytuacji zdecydowano się na pewne kompromisy.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rynek tabletów odnotował ogromny wzrost sprzedaży. Pomogła pandemia koronawirusa

 0