Samsung i Vizio odpowiadają w sprawie problemów z obrazem w PS4 Pro

Samsung i Vizio odpowiadają w sprawie problemów z obrazem w PS4 Pro

PlayStation 4 Pro zadebiutowało 10 listopada i zarówno wyniosło konsolowe granie na nowy poziom, jak i też przysporzyło trochę kłopotów. W przypadku niemałej liczby modeli telewizorów zaistniały problemy w wyświetlaniu obrazu. Firmy Samsung i Vizio właśnie zabrały głos w tej sprawie.

PS4 Pro

Dla przypomnienia - wcześniej wypowiedziało się już LG, obiecując aktualizację firmware'u do końca miesiąca. Dodatkowo, głos zabrał dział PlayStation, który problem poniekąd zbagatelizował. Samsung i Vizio prezentują jeszcze inne podejście. Inżynierowie z Samsunga przetestowali PS4 Pro na telewizorach 4K / HDR z bieżącego roku i nie uświadczyli żadnych problemów - jedynie musieli zadbać o to, by ustawienie HDMI UHD Color było włączone poprzez menu telewizora. Przetestowane modele, które według centrum kontroli jakości Samsung działają bez najmniejszego zarzutu to: KS9500 , KS9000, KS8000, KS7000 Europe i KU6500.

Powyższe modele zostały sprawdzone przy użyciu zarówno ręcznie wybranych opcji chrominancji RGB i YUV420, a także automatycznego ustawienia z poziomu konsoli. W obydwu przypadkach można korzystać jednocześnie z HDR, jednak włączenie trybu 2160p RGB powoduje przestawienie kodowania barwy na YUV422 - co wynika z ograniczonej przepustowości HDMI 2.0b. W przypadku problemów z łącznością między TV a PS4 Pro zaleca się zatem ręczne wybranie opcji 2160p YUV420.

Samsung potwierdza, że modele ich telewizorów z 2016 są w stanie poprawnie wyświetlać HDR w 2K i 4K oraz obsługiwać protokół HDCP 2.2. Niestety dział kontroli jakości koreańskiej firmy nie wypowiedział się na temat telewizorów z zeszłego roku.

Zobacz także: PS4 Pro ma problem z HDR i 4K - Sony nie może się zdecydować jak pomóc

Jeśli chodzi o markę Vizio - producent potwierdza, że niektóre z oferowanych przez niego TV mają problemy techniczne, nie mające kompletnie nic wspólnego z sugerowanym przez Sony brakiem wiedzy technicznej użytkownika. Modele z serii P, M (z wyjątkiem M60-C3) i E powinny działać bez zarzutu. Natomiast referencyjna seria RS i seria D dotknięte będą problemami. Co więcej, Vizio sugeruje posiadaczom tych modeli korzystanie z improwizowanego, skomplikowanego obejścia problemu zasugerowanego tymczasowo przez Sony.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Samsung i Vizio odpowiadają w sprawie problemów z obrazem w PS4 Pro

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł