Samsung zaprezentował swój nowy 43-calowy telewizor QLED TV (korzysta z technologii kwantowej kropki) o nazwie The Sero, który pochwalić może się dość unikalną funkcjonalnością. A mianowicie jego ekran można obrócić o 90 stopni do pozycji wertykalnej, co pozwolić ma na oglądanie smartfonowych wideo z takich mediów społecznościowych jak Instagram, Snap i inne w natywnej pionowej konfiguracji. Trzeba przyznać, że jest to dość osobliwy pomysł, a koreański gigant tłumaczy go chęcią dywersyfikacji swojej oferty i The Sero wymyślony został jako odpowiedź na gusta milenialsów, którzy lubują się w mobilnych platformach i social mediach. „Samsung będzie kontynuować prezentowanie ekranów, które odnoszą się do personalnych gustów konsumentów” - stwierdził szef działu wyświetlaczy, Han Jong-hee, prezentując ten osobliwy telewizor.
The Sero wymyślony został jako odpowiedź na gusta milenialsów, którzy lubują się w mobilnych platformach i social mediach.
The Sero należy do tej samej rodziny produktów co „artystyczne” modele telewizorów QLED TV Serif i Frame (odpowiednio imitujące sztalugę malarską i obraz na ścianie). Nowy model po przekręceniu do trybu wertykalnego można w łatwy sposób zsynchronizować z telefonem i zdublować jego ekran na TV, a to za sprawą parowania za pomocą NFC (zakładając, że nasz smartfon ma stosowny moduł, co jest rzadkością w chińskich modelach). W trybie horyzontalnym otrzymujemy zaś standardowy telewizor z 4.1-kanałowymi głośnikami o mocy 60 watów, wsparciem dla asystenta Bixby itp. Samsung nie podał jednak jego specyfikacji i nie znamy nawet rozdzielczości ekranu, choć śmiało można zakładać, że jest to 4K, czyli 3840 x 2160 pikseli. Prócz oglądania smartfonowych wideo, The Sero może okazać się przydatny także do zdjęć czy internetowych sklepów z komentarzami pod produktem, a tak przynajmniej twierdzi Samsung.
Co warto jednak zaznaczyć, nie jest to pierwszy tego typu wertykalny TV, ponieważ Surface Hub 2 od Microsoft także może przekręcić o 90 stopni, a do tego posiada dotykowy ekran, ale produkt giganta z Redmond skierowany jest raczej do biznesowego klienta i profesjonalnego wykorzystania, np. prezentacji. Samsung przy okazji zapowiedział, że modele Serif i Frame dostępne będą w większych rozmiarach, a mianowicie 49 i 55 cali, a Frame TV doczeka się wkrótce także 65-calowego wariantu. The Sero choć jest dość ciekawym pomysłem, to jednak wydaje się tylko ciekawostką, ponieważ raczej mało kto zdecyduje się na zakup specjalnego telewizora do oglądania Insta Stories. Tym bardziej, że za ten 43-calowy sprzęt zapłacić trzeba 1,9 mln koreańskich wonów, czyli ok. 6300 zł. Premiera na rodzimym rynku producenta zaplanowana została pod koniec maja i nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się tego TV w Europie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Samsung prezentuje wertykalny telewizor The Sero