Samsung krytykowany za reklamy wyświetlane na ekranach lodówek

Samsung krytykowany za reklamy wyświetlane na ekranach lodówek

Samsung zaczął testować reklamy na ekranie lodówek na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. Pierwsi użytkownicy dostrzegli już materiały promocyjne, co oczywiście spotkało się z negatywną reakcją. Firma jest za to mocno hejtowana.

Gwiazda programu wyskakująca z lodówki? Coś, co kiedyś było prześmiewczym tekstem dziś może być realnym odzwierciedleniem tego co posiadacze lodówek Samsunga mogą zobaczyć na swoich wyświetlaczach. Gigant z Korei Południowej testuje reklamy na ekranach lodówek, za co jak należało się spodziewać, jest mocno krytykowany.

Samsung wyświetla reklamy na ekranach swoich lodówek

Firma nie zdradza na razie zbyt wielu szczegółów tego projetu, a zaznacza, iż „dalsze plany będą zależały od wyników programu pilotażowego”. Ten ruszył w tym miesiącu, po udostępnieniu aktualizacji oprogramowania. Reklamy pojawiają się na ekranie Cover Screen i tylko jeżeli użytkownicy ustawili konkretne motywy.

Lodówka Samsunga

W tym przypadku chodzi o motywy takie jak Pogoda, Kolor czy Tablica codzienna. Reklamy nie będą się pojawiać, jeśli Cover Screen będzie ustawiony na Tryb Sztuki lub skonfigurowany do wyświetlania albumów ze zdjęciami.

Użytkownicy będą także mogli usunąć poszczególne reklamy, co zapobiegnie ich ponownemu wyświetlaniu w trakcie trwania kampanii. Jednak firma potwierdziła, że nie ma opcji całkowitego wyłączenia reklam.

Samsung opisuje ten eksperyment jako test „promocji i starannie dobranych reklam”, które mają na celu zwiększenie wartości dla właścicieli urządzeń. W oświadczeniu dla Android Authority, rzecznik Samsunga wyjaśnił, że firma „prowadzi program pilotażowy, oferując promocje i reklamy na wybranych modelach lodówek Family Hub na rynku amerykańskim”.

Posunięcie to wpisuje się w szerszą strategię reklamową Samsunga. W tym roku, podczas prezentacji w Nowym Jorku, firma przedstawiła wizję rozwoju Samsung Ads na różnych urządzeniach, w tym urządzeniach AGD, z celem „dotarcia do każdego ekranu w połączonym domu i nie tylko”.

Samsung krytykowany za reklamy w lodówkach

Pierwsze reakcje konsumentów były bardzo negatywne. Wątki na Reddit i innych forach szybko wypełniły się skargami, gdy tylko zaczęły krążyć informacje o aktualizacji. Niektórzy użytkownicy stwierdzili, że sama nowa funkcja wystarczy, by zrezygnować z zakupu lodówki Samsunga, a inni sugerowali bojkotowanie marek, które korzystają z tego programu reklamowego.

Krytycy twierdzili, że reklamy psują premium charakter i design urządzenia, które jest reklamowane jako centrum organizacji rodziny, mediów i połączeń w inteligentnym domu.

Ludziom nie spodobało się to, że nie ma przycisku odpowiadającego za wyłączenie takich treści. „To jak utrata kontroli nad produktem, za który zapłaciłem pełną cenę” – napisał jeden z użytkowników w odpowiedzi na wprowadzenie nowej funkcji.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Samsung krytykowany za reklamy wyświetlane na ekranach lodówek

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł