Klienci Santander Bank Polska zagrożeni. Zaczyna się niewinnym komunikatem

Klienci Santander Bank Polska zagrożeni. Zaczyna się niewinnym komunikatem

W ostatnich dniach eksperci z firmy CyberRescue zwracają uwagę na nową falę oszustw, których sprawcy podszywają się pod Santander Bank, wysyłając zmanipulowane e-maile. Takie wiadomości często zawierają sugestie dotyczące pilnej weryfikacji konta z powodu rzekomej nietypowej aktywności. Oszuści starają się wywołać panikę, by skłonić ofiary do działania.

Co gorsza, e-maile te wyglądają bardzo autentycznie i mogą być trudne do odróżnienia od legalnych komunikatów bankowych. Zawierają one linki prowadzące do fałszywych stron, które mają na celu wyłudzenie danych logowania. Wprowadzenie informacji na takiej stronie może skutkować utratą środków zgromadzonych na koncie oszczędnościowym.

Jak się bronić przed zagrożeniem?

Aby zabezpieczyć swoje dane i finanse, należy stosować się do kilku podstawowych zasad bezpieczeństwa. Po pierwsze, zachowuj ostrożność w odniesieniu do wiadomości e-mail z nieznanych źródeł. Unikaj klikania w jakiekolwiek linki umieszczone w takich e-mailach. Najważniejsze to nie dać się ponieść panicznym emocjom i nie podejmować żadnych działań zwiazanych z płatnościami, czy weryfikacją konta bankowego pod presją czasu.

Dodatkowo, w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości, warto oznaczyć ją jako spam oraz jak najszybciej skontaktować się z bankiem. Może to sprawić, że inne osoby nie padną ofiarą oszutwa. Klienci Santandera - uważajcie.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Klienci Santander Bank Polska zagrożeni. Zaczyna się niewinnym komunikatem

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł