Studio Scans Factory zaprezentowało niesamowite demo technologiczne "Rome Italian Town" stworzone na silniku Unreal Engine 5.4, które oferuje jedne z najbardziej fotorealistycznych grafik, jakie do tej pory widzieliśmy.
Szczegóły techniczne i wizualne dema
Demo o rozmiarze 5,5 GB zawiera ponad 600 różnych elementów wizualnych – od fasad budynków, brukowanych uliczek, po przytulne restauracje i klasyczne włoskie skutery. W "Rome Italian Town" mamy do wyboru trzy różne scenariusze: zachód słońca, pochmurny dzień oraz scenę w pełnym dziennym świetle. Każdy z nich nadaje miastu odmienny klimat i pomaga nam wyobrazić sobie, jak mogą wyglądać przyszłe gry nowej generacji.
Studio Scans Factory zaprezentowało niesamowite demo technologiczne "Rome Italian Town" stworzone na silniku Unreal Engine 5.4.
Wydajność i realizm w 4K
Demo jest naprawdę wymagające, bo jak donosi DSoG, testując je w rozdzielczości 4K z ustawieniami Ultra na karcie GeForce RTX 4090, udało im się uzyskać wyniki na poziomie 48 kl./s minimalnie oraz średnio 58 kl./s. Demo nie obsługuje DLSS 3, więc te liczby dotyczą natywnej rozdzielczości 4K, a z trzech dostępnych scenariuszy najbardziej wymagająca okazała się opcja z pochmurnym niebem.
Inspiracja i przyszłość grafiki w grach
Wizualna jakość tego dema przywodzi na myśl Megacity Demo z Unreal Engine, które zachwycało podobnym poziomem realizmu. Obecnie niewiele gier jest w stanie dorównać temu poziomowi szczegółowości, dlatego można przypuszczać, że takie efekty zobaczymy dopiero w przyszłych tytułach nowej generacji. Trzeba jednak pamiętać, że demo przedstawia puste miasto – dodanie dużej liczby postaci niezależnych (NPC) zwiększyłoby obciążenie systemu i wymagałoby jeszcze wyższej wydajności.
Dla wszystkich zainteresowanych możliwością przetestowania tej technologii, demo jest dostępne do pobrania – warto je wypróbować, aby na własne oczy przekonać się o możliwościach Unreal Engine 5.4.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Przepiękny Rzym w Unreal Engine 5.4. PS5 Pro może się schować