O ile kontrolery Xboxa Series X/S posiadają już kilka high-endowych alternatyw, tak posiadacze PS5 byli dotychczas bardziej pokrzywdzeni. To jednak właśnie ulega zmianie, bo Scuf zapowiedziało całą serię bezprzewodowych padów Reflex, które mogą zastąpić DualSense'a, ale zainteresowani muszą przygotować się na spory wydatek.
Ceny zaczynają się od 199,99 USD za Reflex, 229,99 USD za Reflex Pro, aż do 259,99 USD za Reflex FPS, a każdy model ma swoje unikalne cechy. Reflex jest zbudowany na płycie kontrolera Sony DualSense. Oznacza to, że będzie otrzymywać aktualizacje za pośrednictwem konsoli, a jego zestaw funkcji jest prawie identyczny z tym, co otrzymujemy w padzie Sony (Scuf Instinct Pro for Xbox również został zbudowany w ten sposób). Scuf Reflex ma wbudowaną baterię i obsługuje ładowanie przez USB-C, ma przycisk wyciszania i jest wyposażony w touchpad – wszystkie funkcje wspólne z DualSense. Scuf Reflex i Reflex Pro (ale nie Reflex FPS) mają haptykę i charakterystyczne adaptacyjne spusty, które mogą dostosować poziom napięcia odczuwanego przez użytkownika.
Scuf zapowiedziało całą serię bezprzewodowych padów Reflex, które mogą zastąpić DualSense'a, ale zainteresowani muszą przygotować się na spory wydatek.
Co zatem oferują pady Scuf Reflex ponad to, co znajdziemy w DualSense? To zależy od tego, który z kontrolerów kupimy. Wszystkie z nich mają kilka różnic, które zmieniają estetykę i funkcjonalność DualSense. Panel przedni można zdjąć i zamienić na inny (więcej kolorów pojawi się w nadchodzących „tygodniach i miesiącach” po premierze, ale na razie dostępny jest tylko czarny). Będziemy mogli także kupić pierścienie przeciwcierne w różnych kolorach, które można zainstalować wokół drążków analogowych, aby zamortyzować ich ruch.
Wszystkie trzy modele Scuf Reflex wyposażone są w cztery tylne łopatki, które można dostosować. Kontrolery mogą przechowywać do trzech profili, co pozwala przełączać się między maksymalnie 12 unikalnymi konfiguracjami łopatek, co jest przydatne, jeśli przełączamy się między gatunkami gier. W pudełku z każdym kontrolerem znajdziemy też kilka drążków (długie, krótkie, z wypukłą gałką i z wklęsłą), które mogą zastąpić te standardowe.
Zarówno Reflex Pro, jak i Reflex FPS, mają specjalny uchwyt na tylnym panelu, aby ułatwić ich trzymanie. Reflex FPS jest jedynym z grupy, który oferuje charakterystyczne dla Scuf natychmiastowe spusty. Funkcja ta po przełączeniu odpowiedniego przełącznika z tyłu kontrolera znacznie skraca ich dystans aktywacji, co przekładać ma się na szybszy czas reakcji. Jak wspomniano wcześniej, Reflex FPS nie ma haptyki i adaptacyjnych spustów.
Dobrze, że na rynku pojawia się bezprzewodowa alternatywa innej firmy dla DualSense'ów od Sony. Chociaż trudno nazwać to alternatywą, gdyż pad Scuf kosztuje dużo więcej, ale zawsze można poprosić świętego Mikołaja o prezent pod choinkę.
Zobacz także:
- Zgłaszali na YouTube prawa autorskie do muzyki. "Zarobili" na tantiemach 20 mln dolarów
- MSI szykuje laptopy na 2022 rok z GeForce RTX 3080 Ti i RTX 3070 Ti oraz Intel Alder Lake-P
- Poznaliśmy domniemaną datę premiery GeForce'a RTX 3050. W końcu otrzymamy tanią kartę Ampere?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Scuf Reflex to zaawansowana (i droga) alternatywa dla DualSense'a od PS5