Sektor gier na PC jest silniejszy niż kiedykolwiek, ale gracze wolą starsze tytuły

Sektor gier na PC jest silniejszy niż kiedykolwiek, ale gracze wolą starsze tytuły

Coraz więcej twórców gier i wydawców koncentruje się na rynku PC, dostrzegając jego rosnące znaczenie. Najnowsza analiza rynku podkreśla ogromny potencjał gier komputerowych, dostarczając cennych informacji na temat bazy użytkowników oraz ich preferencji oraz zmieniające się priorytety deweloperów.

Według raportu opublikowanego przez PC Gamer, ostatnie badania rynku przeprowadzone przez firmę analityczną Newzoo wykazały, że sektor gier na PC jest silniejszy niż kiedykolwiek, a jego popularność przewyższa konsole. Dyrektor ds. doradztwa Newzoo, Ben Porter, podczas nadchodzącego przemówienia na Game Developers Conference (GDC) podkreśli, że baza graczy na PC przekroczyła 907 milionów. Co jednak ciekawe, aż 92% użytkowników preferuje starsze tytuły sprzed kilku lat.

Dane potwierdzają dominację gier PC

Według wstępnej wersji raportu PC Gamer, w 2023 roku liczba graczy na PC wynosiła 873,5 mln, a w 2024 roku wzrosła do 907,5 mln. Dla porównania, baza graczy konsolowych to około 653 mln, co wyraźnie pokazuje, że komputery osobiste nadal dominują na rynku gier.

Komputery osobiste wciąż pozostają potężną siłą w świecie gamingu

Firma Newzoo opracowała te statystyki na podstawie szeroko zakrojonych badań obejmujących 73 000 graczy, w połączeniu z danymi dotyczącymi aktywności w ponad 10 000 gier. Badanie wykazało, że większość graczy na PC preferuje starsze gry z usługami na żywo – tytuły wydane sześć lub więcej lat temu stanowiły aż 67% czasu spędzanego na graniu w 2024 roku, a gry wydane od dwóch do pięciu lat to kolejne 25%. Nowości z ostatnich dwóch lat przyciągnęły jedynie 8% graczy.

Najpopularniejsze starsze tytuły na PC obejmują:

  • Counter-Strike: Global Offensive/Counter-Strike 2 – 7,1%
  • League of Legends – 6,4%
  • Roblox – 6,2%
  • Dota 2 – 5,8%
  • Fortnite – 5,4%

Starsze gry wciąż na topie – dlaczego?

Wyniki raportu nie są zaskakujące, biorąc pod uwagę zróżnicowaną bazę graczy na PC. Wiele z najbardziej oczekiwanych premier gier jest wymagających pod względem sprzętowym, co oznacza konieczność posiadania nowoczesnego i często kosztownego komputera. Jednocześnie wielu użytkowników nadal korzysta ze starszych systemów, które nie radzą sobie z nowymi tytułami, przez co chętniej wracają do dobrze znanych i zoptymalizowanych produkcji.

Raport podkreśla również rosnącą popularność gier free-to-play z modelami usług na żywo. Gry tego typu przyciągają szeroką publiczność, skupiając się na generowaniu przychodów poprzez mikropłatności i subskrypcje. Mimo wyzwań, jakie niesie ze sobą model usług na żywo, wielu wydawców traktuje go priorytetowo ze względu na jego stały potencjał finansowy.

Przyszłość rynku PC – co przyniesie 2025 rok?

Firma Newzoo zaprezentuje swoje szczegółowe ustalenia dziś na GDC, oferując dodatkowe informacje na temat zaangażowania graczy, modeli przychodów oraz nawyków zakupowych w 2025 roku. Sesja skierowana jest przede wszystkim do kadry zarządzającej w branży gier, jednak dostarczy także cennych danych entuzjastom komputerów PC i inwestorom.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sektor gier na PC jest silniejszy niż kiedykolwiek, ale gracze wolą starsze tytuły

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł