Senua’s Saga: Hellblade II to jedna z najbardziej oczekiwanych gier roku 2024, szczególnie dla właścicieli Xboxów, którzy ostatnio nie są rozpieszczani przez Microsoft w zakresie tytułów na wyłączność. Okazuje się jednak, że ta produkcja dla posiadaczy konsol giganta z Redmond może rozczarowywać wydajnością.
Wygląda na to, że ta nowa gra oparta na silniku Unreal Engine 5 będzie mogła działać w 60 klatkach na sekundę tylko na komputerach. Tom Warren z The Verge dowiedział się, że Hellblade 2 w wersji na konsole Xbox Series X i S będzie zablokowany na poziomie 30 klatek na sekundę. W związku z tym jedyną platformą, na której będzie można uruchomić grę w 60 klatkach na sekundę – a nawet więcej – jest PC.
Wygląda na to, że ta nowa gra oparta na silniku Unreal Engine 5 będzie mogła działać w 60 klatkach na sekundę tylko na komputerach.
Hellblade 2 looks like it’s going to be one of the best looking Xbox games yet. A true next-gen game built on Unreal Engine 5, but it’ll only run at 30fps on Xbox Series X / S https://t.co/JOg11q7kwx
— Tom Warren (@tomwarren) April 4, 2024
Podobnie jest w przypadku Dragon’s Dogma 2. Tytuł Capcomu jest w stanie osiągnąć 60 klatek na sekundę – a nawet więcej dzięki DLSS 3 – tylko na PC. Wersje konsolowe mają trudności z osiągnięciem 30 klatek na sekundę, a w dużych miastach liczba klatek na sekundę spada nawet do 23-25 .
Nie powinno to nas oczywiście dziwić. Senua’s Saga: Hellblade II najprawdopodobniej będzie używać zarówno technologii Nanite, jak i Lumen w Unreal Engine 5. Aby ulepszyć oprawę graficzną nowej generacji, konsole Xbox będą mogły zapewnić jedynie 30 klatek na sekundę. Najprawdopodobniej będziemy tego świadkami w wielu przyszłych grach.
Senua’s Saga: Hellblade II ukaże się 21 maja. Microsoft nie udostępnił jeszcze swoich wymagań systemowych dla komputerów PC. Wiemy jednak, że Hellblade 2 trafi zarówno do Microsoft Store, jak i na Steama.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Senua’s Saga: Hellblade II na Xboxach tylko w 30 kl./s