Seria Gears of War mogła przejść istotną zmianę

Seria Gears of War mogła przejść istotną zmianę

Gears of War, seria kojarzona z Xboxem mogła wyglądać inaczej o czym powiedział Cliff Bleszinski. W pewnym momencie deweloper rozważał zmianę perspektywy z TPP na pierwszoosobową.

Doskonale znany w branży gier Cliff Bleszinski, były główny projektant serii Gears of War, której początki sięgają czasów Xboxa 360 i roku 2006, w podcaście XboxEra stwierdził, że rozważał dokonanie ważnej zmiany w rozgrywce. Jak wiemy gry Gears of War po dziś dzień posiadają kamerę trzecioosobową, aczkolwiek w pewnym momencie mogło być inaczej. Deweloper powiedział, iż przed sprzedażą praw do IP Microsoftowi chciał stworzyć część z kamerą FPP. Chodzi o Gears 4, który zadebiutował w 2016 roku. „Mogę potwierdzić, że rozważałem w tej odsłonie przejście na perspektywę pierwszoosobową. Wyobrażacie sobie likwidowanie locustów piłą łańcuchową przy kamerze FPP?” – powiedział Bleszinski.

Cliff Bleszinski, były główny projektant serii Gears of War przyznał, że czwarta część mogła zawierać kamerę FPP.

Bleszinski dodał również, że kiedy Microsoft przejął Gears of War, skupił się na powrocie do korzeni. „To była główna uwaga Phila Spencera, kiedy Microsoft nabył własność intelektualną. Podczas rozmowy z Rodem Fergusonem powiedział: „wróćmy do horroru”. Ferguson był producentem cyklu, a aktualnie działa nad Diablo. Cliff Bleszinski z kolei piastował stanowisko głównego projektanta pierwszych trzech gier z serii do roku 2012 roku, kiedy zakończył działalność w studiu Epic Games.

Microsoft kupił licencję Gears of War w 2014 roku, a dwa lata później zadebiutowała czwarta odsłona, która mogła mieć kamerę FPP. Pomimo sukcesu franczyzy, Bleszinski powiedział niedawno IGN, że według niego Epic Games zabrakło pomysłów na to, jak rozwinąć IP po odejściu kluczowych twórców. „Szczerze myślę, że kiedy Lee Perry [projektant rozgrywki, Gears of War 2], ja i Rod Ferguson [producent, Gears of War] odeszli, Epic tak naprawdę nie wiedział, co zrobić z serią”.

Od czasu przejęcia franczyzy Microsoft wydał dwie główne pozycje serii w postaci Gears of War 4 z 2016 roku i Gears 5 z 2019 roku, oba opracowane przez The Coalition, a także Gears of War: Ultimate Edition i spin-off Gears Tactics. Niedawne ogłoszenie o pracę sugeruje, że ekipa działa nad nową częścią serii.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Seria Gears of War mogła przejść istotną zmianę

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł