Silnik Source 2 może niebawem obsługiwać ray tracing, co sugeruje informacja znaleziona przez Pawela Djundika w kodzie gry Artifact. Nie ma wprawdzie dodatkowych dowodów na to, że engine Valve rzeczywiście wesprze technikę generowania fotorealistycznych trójwymiarowych obrazów na podstawie śledzenia promieni świetlnych w czasie rzeczywistym, ale zapisy znalezione w kodzie wspomnianej produkcji są pierwszą przesłanką sugerującą, że coś faktycznie jest na rzeczy. Fani serii Half-Life już myślą nad tym, czy ich ulubione produkcje obsłużą RTX w ramach aktualizacji, chociaż nie wydaje się to aby deweloperzy przypomnieli sobie o niemłodych już tytułach. Są za to inne gry, które mogłyby wspierać ray tracing, ponieważ działają na Source 2 i są to Half-Life Alyx, Dota 2, DOTA Underlords czy Artifact.
Znaleziona w kodzie gry Artifact informacja sugeruje, że silnik Source może obsługiwać technologię ray tracingu.
Source 2 is possibly getting RTX/Raytracing support.
— Pavel Djundik (@thexpaw) January 14, 2021
Last Artifact Beta got "Raytracing Shader" and "RTX" strings added.https://t.co/UEuBP6PEue pic.twitter.com/k6Ks1Q8DWJ
Artifact nie jest zaawansowaną graficznie grą, więc może być dla Valve dobrym polem testowym sprawdzającym działanie narzędzia NVIDII. Należy pamiętać, że tego rodzaju wzmianki nie oznaczają, iż w najbliższej przyszłości czy w ogóle twórcy zaimplementują takie rozwiązanie w swoim silniku. Ray tracing to rozwiązanie zyskujące na popularności, które dostępne jest w wielu produkcjach m.in. Battlefield V, Minecrafcie czy polskim Cyberpunku 2077. W międzyczasie fani Half-Life żyją nadzieją na powstanie trzeciego epizodu, który pozostaje obiektem spekulacji od wielu lat i brakuje jednoznacznych dowodów, że projekt w ogóle istnieje. Oliwy do ognia dolało odrobinę ogłoszenie Valve poszukującego do zespołu psychologa mającego wspomóc studio przy kolejnych tytułach.
W tym przypadku chodzi o pomoc w opracowywaniu nowych doświadczeń w grach, a jednym z wymogów jest dyplom ukończenia studiów z psychologii lub pokrewnej dziedziny. Nie wiemy, nad czym pracuje Valve, aczkolwiek pomoc psychologia sugeruje, że gra powinna zagrać odbiorcy na emocjach bardziej niż jakikolwiek inny tytuł od tego studia. Ostatnia odsłona Half-Life Alyx dedykowana goglom VR zadebiutowała 23 marca 2020 roku spotykając się z pozytywnym odbiorem graczy. Możliwe, że Valve podąży w tym kierunku i stworzy następną grę opartą na wirtualnej rzeczywistości.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Silnik Source 2 może otrzymać obsługę ray tracingu